رئیس سازمان فرهنگی، ورزشی، اجتماعی شهرداری یزد عنوان کرد؛

فضای مجازی؛ محل رقابت در هشتمین المپیاد ورزشی محلات یزد/ جوایز میلیاردی در انتظار مدال آوران

معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی، ورزشی، اجتماعی شهرداری یزد گفت: امسال به دلیل شرایط خاص کرونایی هشتمین المپیاد ورزشی محلات در یزد به صورت مجازی در 47 رشته ورزشی و با دربرگیری همه گروه‌های سنی در ایام الله دهه مبارک فجر برگزار می شود.

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد، عباس ملازینلی در جمع خبرنگاران استان یزد با اشاره به برگزاری هشتمین المپیاد ورزشی محلات در یزد گفت: امسال به دلیل شرایط خاص کرونایی این المپیاد به صورت مجازی در 47 رشته ورزشی و با دربرگیری همه گروه‌های سنی در ایام الله دهه مبارک فجر برگزار می شود.

معاون شهردار و رئیس سازمان فرهنگی،ورزشی، اجتماعی شهرداری یزد ادامه داد: همگرایی خانواده‌ها، تحرک بدنی، سلامت جسمی و روانی و ارتقای نشاط اجتماعی ازمهمترین اهداف برگزاری این المپیاد است.

وی با اشاره به اینکه برای برگزاری مجازی این المپیاد نیازمند طراحی پروتکل های ویژه و جدیدی بودیم اظهارداشت: همانطور که در برگزاری المپیاد ورزشی محلات الگویی وجود نداشت و خودمان اقدام به طراحی آن کردیم در زمینه برگزاری مجازی آن هم خود پیشگام بوده و به تهیه و تدوین پروتکل ها و قوانین پرداختیم که در این زمینه در کشور پیشتاز هستیم.

ملازینلی از تشکیل 9 انجمن ورزشی طی دو سال گذشته در سازمان فرهنگی ورزشی در راستای برگزاری این المپیاد خبر داد و اظهار داشت: به جرائت می گویم هیچ کلانشهری در کشور در خصوص داشتن چنین ساختاری در حد و اندازه های سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد نیست و نشان از همت و تلاش همکاران بنده دارد.

وی با اشاره به افتتاح المپیاد در ایام الله دهه مبارک فجر بیان داشت: ثبت نام در این دوره از دو هفته قبل آغاز شده و شهروندان می‌توانند با مراجعه به سایت Farhang.yazd.ir یا مراجعه به صفحات اینستاگرامی یزد فرهنگ و یزد ورزش از کم و کیف شرایط شرکت، پروتکل‌های این دوره از المپیاد اطلاع کسب کرده و در آن ثبت نام کنند.

رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری یزد افزود: هشتمین المپیاد مجازی ورزش محلات همزمان با دهه فجر امسال آغاز و تا 24 اسفندماه مصادف با مبعث حضرت رسول (ص) ادامه خواهد داشت و برای این دوره از المپیاد 39 رشته ورزشی ویژه آقایان و 38 رشته ورزشی ویژه بانوان در نظر گرفته شده است.

ملازینلی؛ نهادینه کردن ورزش در بین خانواده‌ها را از محرک‌های اصلی توسعه برشمرد و گفت: هشتمین المپیاد مجازی ورزش محلات یزد در 147 رویداد ورزشی برگزار خواهد شد و نزدیک به 600 مدال نیز در این دوره از المپیاد توزیع و بیش از یک میلیارد و 200 میلیون ریال جایزه نقدی به برندگان اهدا می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش به برگزاری دومین پاراالمیپاد ورزش محلات ویژه معلولان و جانبازان هم اشاره کرد و ابراز داشت: برای اینکه قشر عزیز معلول و جانباز دیارمان بهتر دیده شده و مورد توجه جامعه قرار گیرند از سال قبل تصمیم گرفتیم پس از المپیاد، پارالمپیاد را نیز برگزار کنیم که سال گذشته 300 نفر در آن ثبت نام کردند که 186 نفر آقایان و مابقی بانوان بودند و امسال نیز دومین دوره را به صورت مجازی برگزار خواهیم کرد.

معاون شهردار یزد در ادامه با بیان اینکه در سال گذشته بیش از 18 هزار شهروند در المپیاد ورزش محلات شرکت کردند گفت: این استقبال بی نظیر نشان دهنده علاقه مردم و خانواده ها به ویژه قشر نوجوان و جوان از این المپیاد داشته و به همین جهت امسال با وجود کرونا هم آن را تعطیل نکردیم.

ملازینلی خاطرنشان کرد: در این دوره از المپیاد مجازی ورزش محلات یزد 9 انجمن ورزشی، 26 هیئت ورزشی 11 کارگروه، 15 کمیته برگزاری و 247 نفر مسئول و داور با ما همکاری دارند.

گفتنی است در هشتمین المپیاد ورزشی محلات یزد 5 رشته شطرنج، پزشکی، ورزشی، کلاش رویال، دارت و پانتومیم به صورت آنلاین و مابقی رشته ها به صورت آفلاین به صورت مجازی برگزار می شود.

انتهای پیام/

حیران_ استان یزد

230565

مطالب مرتبط