رئیس کمیته فرهنگی دومین کنگره ملی شهدای استان یزد:

۲۸ ویژه برنامه هنری در دومین کنگره ملی 4 هزار شهید استان یزد اجرا می شود

رئیس کمیته فرهنگی دومین کنگره ملی ۴۰۰۰ شهید استان دارالعباده و دارالعلم یزد از اجرای ۲۸ برنامه شاخص فرهنگی برای ترویج فرهنگ و سیره شهدا تا پایان کنگره خبرداد.

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد، عباس ملازینلی در نشست خبری کمیته فرهنگی دومین کنگره ملی شهدای استان یزد با اصحاب رسانه با بیان اینکه باید با استفاده از فضا سازی فرهنگی ارتباط شهدا با مردم را نزدیک کنیم، اظهار کرد: باید از سیره و سبک زندگی شهدا درس بگیریم و در قالب فعالیت های مختلف هنری آن را به جامعه بازتاب دهیم.

وی با بیان اینکه با توجه به فرمایش رهبر معظم انقلاب، نسل جوان در کنگره شهدا مورد توجه قرار گیرد، افزود: کمیته فرهنگی می تواند موثرترین و قوی ترین کمیته در کنگره شهدا باشد، از این رو در فعالیت های فرهنگی و هنری سعی شده است تا محتوا های تولید شده متناسب با کودکان و نوجوانان باشد.

رئیس سازمان فرهنگی، ورزشی و اجتماعی شهرداری یزد با اشاره به اینکه این کمتیه برنامه های مختلفی را با کانون های مختلف برگزار می کند، گفت: با مشارکت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان جشنواره قصه گویی سرداران شهید و شهدای استان در بهمن ماه امسال برگزار خواهد شد.

وی تصریح کرد: در راستای آشنایی نوجوانان و جوانان با معارف قرآنی و فرهنگ دینی امسال با بودجه قابل توجهی، اولین جشنواره هنر قرآنی دانش را به همکاری معاونت فرهنگی و تربیتی آموزش و پرورش استان آغاز به کار کرده است.

ملازینلی در ادامه اظهار کرد: ساخت ۳۰ دقیقه انیمیشن سه بعدی با موضوع دفاع مقدس، ۱۰ طرح اینفوگرافی با موضوع شهدا، ساخت ۱۰ دقیقه موشن گرافی با موضوع نقش سپاه الغدیر در عملیات دفاع مقدس، ساخت تیزر تبلیغاتی دومین کنگره ملی شهدای استان، ساخت ۱۰ دقیقه سرود و ... از جمله فعالیت های کمتیه هنری در دومین کنگره ملی شهدای استان است.


بیشتر بخوانید؛

شب شعر بین المللی مقاومت به صورت مجازی در یزد برگزار می شود


رئیس کمیته فرهنگی دومین کنگره ملی ۴۰۰۰ شهید استان دارالعباده و دارالعلم یزد با بیان اینکه چهار برنامه ویژه برای معرفی شهدای استان در این کمتیه در نظر گرفته شده است، افزود: ساخت مستند ویژه شهدا، آماده سازی و آذین بندی اتوبوس گردشگری ویژه شهدا، ساخت رادیو شهر آرا با محوریت چهار شهید شاخص استان و ساخت سه قسمت ویژه برنامه یزد بانو با محوریت شهدای شاخص زن استان از جمله برنامه های کمیته فرهنگی است.

وی با اشاره به ساخت ۱۵ تندیس سرداران شهید توسط کمیته هنری، ادامه داد: تهیه و پخش مجموعه ۱۰ قسمتی تلوزیونی اوج هنر با موضوع شهدا، ساخت ویژه برنامه روایت عاشقی به مناسبت اولین سالگرد شهادت قاسم سلیمانی در ۹ قسمت ۴۰ دقیقه ای، مسابقه ویژه کتابخوانی با محوریت شهدای مدافع حرم، ساخت ویژه برنامه مخفی شو با محور مخصوص شهدا و... از دیگر برنامه های کمیته فرهنگی است.

ملازینلی با اشاره به دومین سال برگزاری جشنواره طنز خش دلانه، افزود: بخشی با عنوان طنز دفاع مقدس به این جشنواره اضافه شد و محتواهای فرهنگی شاخص و قابل توجهی از سوی هنرمندان استان در این زمینه تولید شد.

انتهای پیام/

حیران_ استان یزد

226766

مطالب مرتبط