بهره برداری از ۱۶ طرح عمرانی و خدماتی در قصرشیرین در دهه فجر/ قصرشیرین شهرستانی با ظرفیت های فراوان

فرماندار قصرشیرین گفت: ۱۶ طرح عمرانی و خدماتی با بیش از ۵۳ میلیارد تومان اعتبار دهه فجر امسال در شهرستان قصرشیرین به بهره‌برداری می‌رسد.

به گزارش سایت خبری پرسون از کرمانشاه، شهرستان قصرشیرین دارای بزرگترین مجتمع شیلات در شهرهای غیرساحلی کشور است که سال گذشته بیش از سه هزار و ۷۰۰ تن ماهی در این مزرعه‌ها تولید شد.

در این شهرستان همچنین نیز مجتمع شیلات شهدای قصرشیرین حدود یک دهه با وسعت هشت هزار هکتار به عنوان سومین مجتمع بزرگ پرورش ماهیان گرمابی کشور در تولید انواع ماهیان گرمابی و میگوی آب شیرین فعالیت دارد و کرمانشاه را به یکی از استان‌های فعال و پیشرو در تولید ماهیان گرمابی تبدیل کرده است.

شهرستان مرزی قصرشیرین با بیش از ۲۷ هزار تن جمعیت در غرب کرمانشاه و برخورداری از ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق، دارای ۲ بخش مرکزی و سومار است.

در امتداد این مرز، ۲ معبر رسمی پرویزخان و خسروی قرار دارد که مبادلات اقتصادی، تجاری و صادرات کالا به اقلیم کردستان و عراق از این مرزها صورت می گیرد.

فرماندار قصرشیرین گفت: افتتاح تلویزیون شهری، مزرعه پرورش ماهی با ظرفیت تولید سالانه ۱۲ تن، بهره برداری از گلخانه نگهداری مولدین میگو، افتتاح چهار واحد مسکونی متخصصان دانشگاه علوم پزشکی، تکمیل مدرسه ۱۲ کلاسه رسالت، ساخت جایگاه پرورش مرغ، بهره برداری از جاده بین مزارع، بهره برداری از سامانه آبیاری تحت فشار کلاسیک ثابت، افتتاح مسکن مهر ۳۰۰ واحدی قصرشیرین، افتتاح طرح‌های جدول گذاری و سنگ فرش معابر روستایی از جمله طرح‌هایی است که دهه فجر امسال با اشتغالزایی ۳۳ نفر در شهرستان قصرشیرین به بهره برداری می‌رسد.

مرادعلی تاتار افزود: همچنین در دهه فجر پروژه مسکن مهر ۴۸ واحدی قصرشیرین کلنگ زنی می شود.

وی خاطرنشان کرد: دهه فجر بهترین فرصت برای بازگو کردن خدمات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بخصوص در مناطق مرزی و محروم است.

تاتار یادآور شد: در ایام دهه فجر به دلیل جلوگیری از شیوع کرونا تمامی برنامه‌ها با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی اجرا می‌شود.

آسیه کرمی- استان کرمانشاه

229882

مطالب مرتبط