مرتضی بانک تاکید کرد؛

لزوم آمادگی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی برای ارائه خدمات استاندارد به سرمایه گذاران داخلی و خارجی

دهمین جلسه کمیته راهبردی فناوری اطلاعات مناطق آزاد به ریاست مرتضی بانک مشاور رییس جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی و با حضور معاونان توسعه مدیریت و مدیران فناوری اطلاعات و تحول اداری سازمان های مناطق آزاد کشور برگزار شد. 

به گزارش سایت خبری پرسون، مشاور رییس‌جمهور و دبیر شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی در این نشست ضمن تقدیر و ابراز خرسندی از عملکرد کمیته راهبردی فناوری اطلاعات گفت: با توجه به مسائل اقتصادی و مشکلات ناشی از بیماری کرونا، عملکرد و دستاوردهای مناطق آزاد در یکسال اخیر قابل ملاحظه بوده است. کاری که در حوزه توسعه پنجره واحد خدمات الکترونیک مناطق آزاد و ویژه اقتصادی انجام شد اگرچه ثمرات آن هنوز برای برخی مشخص نیست، اما این اثرات ماندگار خواهد بود و با تسهیل مسیر فعالیت‌های مناطق در سراسر نقاط کشور، منجر به افزایش کارآمدی و سرعت ارائه خدمات خواهد شد.

مرتضی بانک با اشاره به دستور رئیس جمهور در خصوص اهمیت توسعه و تکمیل پنجره واحد مناطق آزاد گفت: مناطق آزاد باید در روند سیاست‌های کلان دولت گام بردارند که این مهم در سازمان‌های مناطق ما نیز محرز شده است و نه تنها مغایرتی با استقلال مناطق ندارد، بلکه به حفظ و صیانت از آن نیز کمک خواهد نمود. کما اینکه در حال حاضر نیز انجام عموم فعالیت‌ها در سامانه های ذیل پنجره واحد به صورت صد درصدی در اختیار مدیران سازمان‎های مناطق است.

او افزود: مناطق آزاد به صورت یک پیکره واحد دیده می‌شوند و از طریق پنجره واحد که یک سامانه کامل است، توانسته‌ایم ارتباط یکپارچه بین مناطق آزاد و ویژه اقتصادی ایجاد کنیم و این فرصتی برای کشور است که با تسهیل، تسریع و استانداردسازی فرآیندها، آمادگی استقبال از افزایش سرمایه گذاری داخلی و خارجی و جذب بیش از پیش سرمایه گذاری خارجی در مناطق آزاد و ویژه را داشته باشیم.

گفتنی است؛ در ابتدای این نشست، محمد امین اله داد دبیر کمیته راهبردی فناوری اطلاعات و مدیر پروژه پنجره واحد مناطق آزاد با ارائه گزارشی از فعالیت های مشترک انجام شده در حوزه فناوری اطلاعات مناطق از انجام بررسی و تصمیم‌گیری درخصوص سامانه‌های روابط کار، مجوزهای عمرانی و ساخت‌‌وساز، اطلاعات شهروندی و اتباع خارجی، امور قراردادها، دعاوی حقوقی و سامانه فرهنگی، هنری، گردشگری و صنایع خلاق با رویکرد توسعه و تکمیل پروژه پنجره واحد خدمات الکترونیک مناطق آزاد خبر داد.
در این نشست همچنین در خصوص راهکارهای تسریع در اجرا و تکمیل پروژه‎های فناوری اطلاعات بحث و بررسی شد.

229543