تحلیلگر تحولات سیاسی آمریکا در گفتگو با پرسون:

روزهای پر تنش در انتظار دولت بایدن

شکل‎گیری جریان‌های رادیکال در آمریکا نشان می‌دهد که این کشور در عرصه سیاست داخلی دچار بحران جدی شده است و این آغاز ماجرا است و در سال‌های آینده خصوصاً در دولت بایدن شاهد اوج گیری این تنش‌ها خواهیم بود.

علیرضا رضاخواه تحلیلگر تحولات سیاسی آمریکا در گفتگو با سایت خبری پرسون، در تحلیل اوضاع داخلی آمریکا اظهار کرد: وضعیتی که ایالات متحده آمریکا در حال حاضر با آن مواجه است نتیجه باز شدن گسل‌های سیاسی ـ اجتماعی در این کشور است که از قبل نیز قابل پیش بینی‌بوده است.

رضاخواه در ادامه بیان داشت: رادیکالی شدن صحنه سیاست و اجتماع در آمریکا و نارضایتی از نظام سیاسی حاکم، سبب شده است که بزرگ‌ترین جشن سیاسی و نمادین آمریکا که تحلیف ریاست جمهوری است به بزرگ‌ترین تهدید سیاسی ـ اجتماعی در این کشور تبدیل شود و همین مسئله سبب شده است که واشنگتن به یک پادگان نظامی تبدیل شود.

وی افزود: شکل‎گیری جریان‌های رادیکال در آمریکا نشان می‌دهد که این کشور در عرصه سیاست داخلی دچار بحران جدی شده است و این آغاز ماجرا است و در سال‌های آینده خصوصاً در دولت بایدن شاهد اوج گیری این تنش‌ها خواهیم بود.

این تحلیلگر تحولات سیاسی آمریکا با اشاره به این‌که دولت جدید با یک عدم مشروعیت جدی مواجه خواهد بود، عنوان کرد: براساس آخرین نظرسنجی‌ها نیمی از کسانی که در انتخابات 2020 مشارکت کرده بودند قائل به این هستند که رئیس جمهور مشروعیت ندارد و در انتخابات تقلب صورت گرفته است. از طرفی دولت بایدن به سمت چپ طیف سیاسی تمایل پیدا کرده است و افرادی که در دولت هستند افرادی با گرایش سمت چپ هستند.

علیرضا رضاخواه در پایان خاطر نشان کرد: حضور افراد با گرایش سمت چپ در شاکله دولت بایدن سبب می‌شود شکاف سیاسی در آمریکا بیش‌تر شود و با توجه به عدم توانایی بایدن در پوشش این شکاف، عدم مشروعیت دولت بایدن و باز شدن گسل‌های سیاسی، اجتماعی، نژادی و قومی احتمالاً دولت بایدن یک دولت پر از تنش‌های داخلی باشد.

229507

مطالب مرتبط