برای اولین بار؛

رونمایی از داروی وطنی کرونا در قزوین+عکس

با حضور مسوولان استانی از داروی آیورمکتین ساخته دست متخصصین داخلیدر قزوین رونمایی شد.

به گزارش سایت خبری پرسون از قزوین، در مراسمی با حضور آیت‌الله عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین، منوچهر حبیبی معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین، فاطمه محمد بیگی دبیر کمسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی، نامدار رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان و برخی دیگر مسئولان از داروی ایورمکتین رونمایی شد.

این دارو در پیشگیری و کنترل بیماری کرونا مؤثر است و توسط گروه دارویی برکت ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) در شرکت البرز داروی استان قزوین تولید شده است.

منوچهر حبیبی جانشین ستاد پیشگیری و مقابله با کرونا دراستان قزوین در مراسم رونمایی ازداروی ایورمکتین که در پیشگیری و درمان کرونا موثر است

وی بیان کرد: ستاد فرمان اجرایی حضرت امام (ره) گام‌های بلندی برای خودکفایی کشور در عرصه‌های مختلف و بخصوص در حوزه دارو برداشته که قابل تقدیر است. معاون سیاسی و امنیتی استاندار قزوین عنوان کرد؛ ستاد اجرایی فرمان امام(ره) در بحث کرونا در حوزه های مختلف از جمله تولید ماسک، لباس، مواد ضدعفونی و ملزومات مهار کرونا پیشگام بوده و در واقع آسیب های کرونا را به نوعی برای دولت و وزارت بهداشت سبک کرده است.

آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در مراسم رونمایی از داروی آیورمکتین بیان کرد: خدای متعال تأکید کرده در تمام عرصه‌ها قوی باشیم؛ رهبری در راستای این خواسته الهی توصیه‌های زیادی کرده‌اند و از همه مسئولان و دست اندرکاران برای اجرای این رسالت قدردانی می‌کنیم.

امام جمعه قزوین تصریح کرد: بندگان خدا به اندازه شایستگی در میدان خدمت به خلق فعالیت می‌کنند. همانطور که سردار سلیمانی با پیروی از آیه شریفه «وأَعِدّوا لَهُم مَا استَطَعتُم مِن قُوَّةٍ» عزت و اقتدار نظامی آفرید در عرصه‌های دیگر نیز این امر قابل تحقق است.

نماینده ولی فقیه قزوین در ادامه عنوان کرد: امروز در ستاد اجرایی فرمان امام خمینی(ره) و بنیاد برکت و عرصه‌های دیگرِ دانش بنیان با محوریت جوانان دانشمند کارهای ارزشمندی صورت گرفته است و جای قدردانی دارد.

229351

مطالب مرتبط