شاخص کلیدی نشان میدهد که اصلاح عمده بیتکوین در حال انجام است

پس از تقریبا ۱۰۰۰ درصد رشد در بازار گاوی ، معیار های زنجیره ای نشان میدهد که بیت کوین باید اصلاح قابل توجهی داشته باشد

به گزارش سایت خبری پرسون، سرخط خبر؛

تقاضا برای بیت کوین در حال افزایش است و نهنگ ها در حال خرید بیت کوین در عمق بازار به بهترین قیمت هستند.

صرف نظر از این، نشانگر SOPR پیش بینی میکند که قیمت بیتکوین در حال بازگشت مجدد است.

این در حالی است که معیار زنجیره ای اصلاح ۸۰ درصدی را پیش بینی میکند.

پس از دو برابر شدن در کمتر از یک ماه ، گاوهای بیت کوین بر داستان تسلط دارند. اگرچه احتمال دستیابی به دستاوردهای بیشتر وجود دارد ، اما یک معیار خاص زنجیره ای نشان می دهد که اوج نزدیک است.

۱۰۰۰٪ رالی بدون هیچ اصلاح عمده

از زمان سقوط بازار در اواسط مارس ۲۰۲۰ ، بیت کوین از یک رالی چشمگیر برخوردار بوده است.پس از اصلاح ۵۴ درصدی ، معروف به پنجشنبه سیاه ، ارز های دیجیتال پیشگام وارد روند صعودی جدیدی شدند که باعث تقویت اقتصاد جهانی شدند. در حال حاضر سرمایه گذاران سازمانی به صورت عمده در این بازار سرزیر شده اند.

افزایش قابل توجه تقاضای خرید بیت کوین ارزش بازار آن را از ۱۳ مارس سال ۲۰۲۰ تقریباً ۱۰۰۰٪ افزایش داد . قیمت بیتکوین از پایین ترین قیمت یعنی۳۶۲۰ دلار عبور کرد تا به بالاترین سطح خود در تاریخ که عدد ۴۲،۱۲۵ دلار بود رسید.

این روند رشد، روان نبود و پرچم دار ارز های دیجیتال با هفت اصلاح جزئی روبرو شد و به سرمایه گذارن دور مانده از این مارکت کمک کرد که وارد بازار شوند.

در هر برگشت (پولبک) تقاضای خرید بیت کوین افزایش یافت و به بالاترین سطح خود رسید.اخیرا که بیت کوین به بالاترین رکورد قیمتی یعنی ۴۲۱۲۵ رسیده بود با یکی از بزرگترین اصلاحات خود روبه رو شد که از مارس ۲۰۲۰ تا بحال تجربه نکرده بود.قیمت آن بیش از ۲۶ درصد سقوط کرد و به پایین ترین سطح خود یعنی ۳۰۴۵۰ دلار رسید

به نظر می رسد برخی از نهنگ ها از روند کاهشی همانند قبل استفاده کرده اند و با خرید بیت با قیمت پایین سعی در افزایش تعداد بیتکوین خود دارند. با پایین آمدن قیمت ها، تعداد آدرس هایی که از ۱۰۰۰ تا ۱۰ هزار بیتکوین نگهداری می کردند تقریباً ۲ درصد افزایش یافته است.

تقریباً ۴۳ نهنگ متوسط جدید در مدت کوتاهی به شبکه پیوستند و به بیت کوین کمک کردند تا سطح ۳۵۰۰۰ دلار را به عنوان حمایت بدست آورد.اگرچه سرمایه گذاران در حال آماده شدن برای افزایش قیمت دیگری هستند که می تواند بیتکوین را به بالای ۵۰،۰۰۰ دلار برساند ، اما یک معیار زنجیره ای حاکی از آن است که اوج بازار نزدیک است.

ردپای برگشت قیمت بیت کوین به قبل

بر اساس شاخص (SOPR) ، بیت کوین در قلمروی اشباع خرید قرار دارد. این معیار اساسی بیانگر نسبت سود توکن های بیتکوین است که از طریق تغییر بین قیمت خرید و قیمت فروش اندازه گیری می شوند.

ارزش SOPR بیشتر از ۱ به این معنی است که مردم به طور متوسط با سود می فروشند (زیرا قیمت فروخته شده بیشتر از قیمت خریداری شده است). به همین ترتیب ، وقتی SOPR زیر ۱ باشد ، این بدان معنی است که مردم با ضرر می فروشند.

هر بار که این شاخص زنجیره ای در طی هشت سال گذشته به نزدیک به یک مقدار معادل یا بالاتر از ۱.۲۰ رسیده است ، به عنوان یک سیگنال فروش منجر به تصحیح شیب دار می شود

به عنوان مثال ، SOPR در اوایل آوریل ۲۰۱۳ زمانی که بیت کوین به بالاترین سطح ۲۶۸.۷۰ دلار رسیده بود ، به ۱.۱۹ افزایش یافت. به دنبال این نقطه عطف بیتکوین با ۸۱٪ اصلاح مواجه شد تا در عرض یک هفته به پایین ترین سطح یعنی ۵۱.۳۰ دلار برسد.

اقدام مشابهی نیز پس از آن رخ داد که SOPR در اواخر نوامبر ۲۰۱۳ به بالاترین سطح ۱.۲۴ رسید. بیت کوین با کاهش ۸۶ درصدی ارزش بازار مواجه شد و از بالاترین قیمت ۱،۱۷۷ دلار به پایینترین سطح ۱۶۴ دلار سقوط کرد.اکنون که بیت کوین به بالاترین سطح تاریخی خود یعنی ۴۲،۱۲۵ دلار رسیده است ، سطح SOPR در۱.۲۴ قرار گرفته است.اگر ثابت شود که این شاخص مانند نمونه های قبلی دقیق است ، بیتکوین احتمالاً قبل از از سرگیری روند صعودی خود ،وارد یک دوره اصلاحی قابل توجهی خواهد شد.

سطوح مهم قیمت برای بررسی

در هر صورت چنین افت شدیدی در تاریخ این رمز ارز غیر معمول نیست همانطور که در بالا به آن اشاره شد.در صورت بروز همچین اتفاقی ممکن است قیمت بیتکوین تا ۸۴۰۰ دلار سقوط کند اما برای رسیدن به این قیمت نیاز است که حمایت های قوی پیش رو را رد کند.

برای رسیدن به این قیمت نیاز است که بیت کوین تا ۲۴۰۰۰ دلار سقوط کند و برای رسیدن به این عددنیاز است تا از سطح حمایت ۳۰۰۰۰ دلار عبور کند و در صورت عبور از این حمایت تا ۲۰ هزار دلار ریزش خواهیم داشت اگر سطح حمایت ۲۰ هزار دلاری نتواند جلوی ریزش بیتکوین را بگیرد ممکن است به ترتیب به قیمت های ۱۴۰۰۰ – ۱۱۵۰۰ -۹۵۰۰ ریزش کند.

شایان ذکر است علیرغم صحت SOPR در پیش بینی های قبلی در بازار ، روند بازار گاوی در حال انجام توسط چندین عامل اساسی تقویت می شود که ممکن است هر سیگنال نزولی را بی اعتبار کند.چنانچه کماکان فشار خرید وجود داشته باشد سرمایه گذاران باید کف قیمت را ۴۲۱۲۵ در نظر بگیرنددر صورت رشد قیمت بیتکوین هدف اول ۴۷ هزار دلار و هدف دوم ۵۳۴۰۰ دلار خواهد بود.

منبع: سام تایمز

229012