سقوط قیمت بیت کوین، اتریوم و سولانا در کنار سقوط شاخص S&P 500

شاخص S&P 500، شاخص 500 شرکت بزرگ معامله بورس، امروز برای پنجمین روز متوالی افت کرد. این هفته 1.7 درصد پایین تر از جایی که صبح دوشنبه بود می باشد و پس از افت 0.8 درصدی امروز را به پایان رساند.
تصویر سقوط قیمت بیت کوین، اتریوم و سولانا در کنار سقوط شاخص S&P 500

به گزارش سایت خبری پرسون، بازار ارزهای رمزنگاری شده نیز در این هفته کاهش یافته و از سقف ارزش کل بازار 2.43 تریلیون دلار در روز یکشنبه به 2.2 تریلیون دلار امروز رسیده است که 9 درصد کاهش یافته است. بیشترین کاهش در اصلاح دوشنبه اتفاق افتاد، پس از کمی ثبات، این بازار دوباره افت کرده و هفته را به پایان رساند.

بر اساس آمار CoinGecko، بیت کوین در 24 ساعت گذشته 3 درصد، اتریوم 7 درصد و سولانا که در هفته های اخیر در برابر افت بازار غیرقابل نفوذ به نظر می رسید، 9 درصد کاهش یافته است.

بسیار خوب، اینجا تعداد زیادی اعداد و ارقام وجود دارد. همه ی این ها چه معنایی میدهند؟ خوب، ما را برای ریسک کردن مانند یک سرمایه گذار بیت کوین ببخشید، اما این فقط یک نقطه کوچک اطلاعاتی است که نشان می دهد ارزهای رمزنگاری شده ممکن است به محرک های مشابه S&P 500 واکنش نشان دهند یا ندهند.

S&P 500 و بیت کوین گاهی اوقات در کنار هم حرکت می کنند، علیرغم این واقعیت که بیت کوین به عنوان پناهگاهی امن در برابر تورم مطرح است. در سال 2020 (1399)، پس از سالها همبستگی منفی یا همبستگی ناخواسته مثبت، این دو رفتار مشابه تری را آغاز کردند. ضریب همبستگی، که از 1- تا 1 متغیر است، 0.22 است. این بدان معناست که تقریبا 22 درصد شبیه به هم هستند.

بدون شک، بیت کوین در سال 2020 (1399) با طلا، یکی دیگر از دارایی های امن، بیشتر همسو شد. این دو دارایی، که هر دو با نمودار ون (Venn diagram) از آزادی خواهان اقتصادی پذیرفته شده بودند، 34 درصد با هم ارتباط داشتند. این ارتباط از آن زمان کمتر شده است.

با این حال، افزایش میزان همبستگی در سال 2020 (1399) نشان دهنده افزایش علاقه نهادی به بیت کوین است، زیرا شرکت هایی مانند مایکرو استراتژی و اسکوئر، این دارایی را خریداری کردند و بانک ها و شرکت های سرمایه گذاری به آرامی وارد حوزه رمزارزها شدند. بیت کوین یک ابزار مالی بود که سرمایه گذاران اصلی می توانستند از آن استفاده کنند، بنابراین شروع به فعالیت مشابه سایر دارایی ها کرد.

اما این ممکن است هنوز یک اشتباه تلقی شود. بر اساس داده های شرکت تجزیه و تحلیل رمزنگاری Skew، طی یک سال گذشته، این دو بازار فقط 15.5 درصد با هم مرتبط هستند و این ارتباط از ماه نوامبر (آبان 1399)، زمانی که نزدیک به 46 درصد بود، کاهش یافته است.

این مطلب صرفا ترجمه از منبع ذکر شده بوده و مسئولیت آن با رسانه پرسون نمی باشد.

منبع: Decrypt.co

338809

مطالب مرتبط