دبیر کمیته تکریم شهدا و جمع آوری آثار دومین کنگره ملی شهدای استان خبر داد؛

انجام بیش از 2600 سرکشی از خانواده شهدا در استان یزد

دبیر کمیته تکریم شهدا و جمع آوری آثار دومین کنگره ملی شهدای یزد گفت: از ابتدای سال تا کنون  از هزار و ۱۴۷ خانواده شهید و هزار و ۴۷۰ خانواده ایثارگر سرکشی شده که در مجموع 2617 مورد را منجر شده است .

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد، ابوالقاسم حکیمی، دبیر کمیته تکریم شهدا و جمع آوری آثار دومین کنگره ملی شهدای یزد در گفتگو با خبرنگار پرسون؛ از تشکیل ۸۴۰تیم برای سرکشی از خانواده های شهدای استان خبر داد و گفت: برنامه تعریف شده در قالب کمیته سرکشی از 4 هزار خانواده شهید و 4 هزار خانواده ایثارگر بوده که از ابتدای سال تا کنون از هزار و ۱۴۷ خانواده شهید و هزار و ۴۷۰ خانواده ایثارگر سرکشی شده که در مجموع 2617 مورد را منجر شده است .

وی افزود: البته با توجه به شرایط قرمز ایام کرونایی ۱۸ هزار تماس تلفنی نیز جهت احوالپرسی با خانواده شهدا و ایثارگران برقرار شده است.

حکیمی با اشاره به چاپ ۴۰ کتاب با موضوع شهدا، اظهار کرد: استدیویی نیز با همکاری صداوسیمای مرکز یزد تجهیز شده که در هفته سه روز با حضور خانواده شهدا به ثبت و ضبط خاطرات آنان می پردازد.

دبیر کمیته تکریم شهدا و جمع آوری آثار دومین کنگره ملی شهدای یزد تصریح کرد: یک استدیوی سیار نیز برای والدین شهدایی که امکان خروج از منزل را ندارند تجیز شده که در منزل آنها مستقر و کار ضبط خاطرات انجام می شود.

انتهای پیام/

حیران_استان یزد

228886

مطالب مرتبط