مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی:

طرح اصلاح انشعابات برق در استان مرکزی آغاز شد

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی گفت: طرح فراگیر اصلاح انشعابات برق و برخورد با رمز ارزهای غیرمجاز با هدف فعالیت‌های پیشگیرانه برای افزایش پایداری شبکه در بحران‌ها و پیک بار روز پنجشنبه در این استان آغاز شد.


به گزارش سایت خبری پرسون، محمد اله‌داد در جمع خبرنگاران در اراک افزود: تعدیل روشنایی‌ معابر، اصلاح انشعاب، جمع‌آوری برق‌های غیرمجاز و شناسایی رمز ارزهای غیرمجاز به عنوان محور اصلی این طرح است که با شعار تلاش صادقانه، خدمت بی منت در دستور کار قرار گرفته است.

وی اظهار داشت: در این اقدام فراگیر که از امروز آغاز شده و تا فردا (جمعه) ادامه دارد، ۸۶ تیم و ۱۷۲ نیروی اجرایی و عملیاتی در شهرستان‌های استان با خودروی‌های سبک و سنگین در آن حضور دارند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی ادامه داد: از ابتدای هفته جاری تعدیل ۲۷ هزار چراغ روشنایی در استان انجام و در عملیات تمرینی پیش رو، تعدیل ۱۲ هزار چراغ در دستور کار قرار دارد.

اله‌داد تصریح کرد: با هماهنگی‌های صورت گرفته، هفت هزار چراغ روشنایی بین راهی تعدیل و مصارف ۷۲ پارک تاکنون مورد بررسی و اصلاح قرار گرفته است.

وی عنوان کرد: مزارع غیرمجاز ارز دیجیتال علاوه برمصرف بالای برق، خسارات بسیاری را به شبکه برق تحمیل کرده‌اند و به همین دلیل برخورد انتظامی و قضایی با صاحبان این مزارع انجام می شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی با بیان اینکه وزارت نیرو با مزارع غیرمجاز ارز دیجیتال برخورد جدی دارد، گفت: این مزارع با اطلاع رسانی مردمی، نظارت مراکز پایش صنعت برق و از سوی دستگاه قضایی و انتظامی شناسایی می‌شوند که تاکنون در این عملیات تمرینی، ۲۵ مشترک مشکوک به ماینر غیر مجاز شناسایی و ۲ مورد کشف شده است.

اله‌داد اظهار داشت: به جهت مدیریت مصرف، یک عملیات تمرینی میز به منظور کنترل مصرف برق ادارت، بانک‌ها و دانشگاه‌ها برگزار شده تا میزان مصرف به حداقل برسد.

وی عنوان کرد: با کاهش ۱۰ درصدی مصرف برق، می‌توان از مصرف ۷۰ میلیون مترمکعب گاز نیروگاه‌ها کاست که این صرفه جویی، به طور کامل، محدودیت تامین سوخت نیروگاه‌ها را برطرف می‌کند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان مرکزی افزود: مشترکان می‌توانند از طریق سامانه تلفنی ۱۲۱ و یا ارسال پیامک به سامانه پیامکی ۱۰۰۰۵۰۰۰۱۲۱ نسبت به معرفی افرادی که به صورت غیرمجاز از برق برای استخراج رمز یا هر فعالیت دیگری استفاده می‌کنند، اقدام کنند.

اله‌داد اظهار داشت: استفاده غیرمجاز از برق احتمال خسارات هنگفت به شبکه توزیع برق و احتمال بروز آسیب به وسایل برقی در منازل را به همراه دارد.

بر اساس اعلام شرکت توزیع برق استان مرکزی، به منظور کاستن از بار فشار وارده به نیروگاهها، خاموشی برق برای تمام مشترکان این استان اعمال می‌شود.

۷۵۳ هزار مشترکاز خدمات شرکت توزیع برق استان مرکزی بهره‌مندند.

228466