مدیرکل وزیر و جوانان کردستان در دیدار با دبیر مطرح کرد؛

کردستان آماده میزبانی کُشتی جام باشگاه های جهان

مدیرکل وزیر و جوانان کردستان گفت: کرونا مانع از میزبانی کردستان در مسابقات کشتی جام باشگاه های جهان شد، از این رو از فدارسیون کشتی درخواست داریم که میزبانی جام تحتی یا جام باشگاه های جهان در سال آینده را به کردستان بدهد.

به گزارش سایت خبری پرسون از کردستان، علیرضا دبیر؛ رئیس فدراسیون کشتی امروز در نشستی که با مدیرکل ورزش و جوانان کردستان و رییس هیات کشتی این استان برگزار گردید، اظهار داشت: استان کردستان در بحث کشتی و حتی دیگر ورزش ها استعدادها و پتانسیل های فراوانی دارد، ولی درگیر محرومیت هایی است.

رئیس فدراسیون کشتی گفت: بخشی از مدال آوران رشته کشتی کشور در خطه استان کردستان رشد و نمو یافته اند.

دبیر در بخش دیگری از سخنان خود افزود: باید نگاه استان به کشتی به عنوان ورزش ملی کشور، نگاهی متفاوت و ویژه‌ باشد تا استعدادهایی که در کردستان وجود دارند، شکوفا شوند.

این پیشکسوت کشتی ایران در بخش دیگری از سخنان خود عنوان داشت: باید پتانسیل های کشتی در استان کردستان به خوبی شناسایی شوند و اجازه ندهیم که این استعدادها هدر روند.


بیشتر بخوانید؛

حضور هیات کشتی استان سمنان در مهدیشهر

آذربایجان شرقی در حال پیگیری نتایج جلسات رئیس فدراسیون کشتی در استان


رئیس فدراسیون کشتی گفت: کشتی کشور نیازمند یک برنامه جامع و هدفمند برای ۸ سال آینده خواهد بود و با تلاشی که انجام شد و با نظرات کارشناسان مختلف توانستیم این سند را تدوین کنیم و دوشنبه هفته آینده آن‌را رونمایی خواهیم کرد.

در ادمه این نشست، جولایی مدیرکل وزیر و جوانان استان کردستان نیز در سخنانی اظهار داشت: خوشبختانه برای حمایت از رشته کشتی چندین خانه کشتی را به هیات کشتی استان کردستان اهدا کرده ایم.

جولایی بیان کرد: کرونا مانع از میزبانی کردستان در مسابقات کشتی جام باشگاه های جهان شد، از این رو از فدارسیون کشتی درخواست داریم که میزبانی جام تحتی یا جام باشگاه های جهان در سال آینده را به کردستان بدهد.

مدیرکل وزیر و جوانان استان کردستان اظهار داشت: همچنین استان کردستان آمادگی خود را برای برگزاری منظم مسابقات رده سنی جوانان در رشته کشتی در سطح کشوری را اعلام می کند.

آیین مهر ـ استان کردستان

228244