رییس فدراسیون کُشتی مطرح کرد:

«کَُشتی» همچون نفت، خاویار و پسته ایران است/ در حال از دست دادن جایگاه کُشتی هستیم

رییس فدراسیون کُشتی گفت: رشته ورزشی کَُشتی همچون نفت، خاویار و پسته ایران است اما به علت کم توجهی در حال از دست دادن آن هستیم.

به گزارش سایت خبری پرسون از کردستان، علیرضا دبیر؛ رییس فدراسیون کُشتی، امروز در ستاد ساماندهی امور جوانان کردستان اظهار داشت: کشتی ورزشی است که همه قومیت‌ها و مذاهب را کنار هم جمع می‌کند و تا کنون توانسته به وحدت جامعه ایرانی کمک شایانی داشته باشد.

رییس فدراسیون کُشتی با بیان اینکه هرچه در ورزش هزینه شود نتایج آن در آینده به خوبی دیده می‌شود افزود: اهالی سیاست و مسوولان کمتر به سرمایه‌گذاری بر روی ورزش توجه می‌کنند اما با اهمیت دادن به ورزش آسیب های اجتماعی و اعتیاد کاهش می‌یابد.

دبیر با اشاره به اینکه ایران خاستگاه کشتی جهان است و از این ظرفیت باید به بهترین شکل بهره ببریم گفت: رشته ورزشی کَُشتی همچون نفت، خاویار و پسته ایران است اما به علت کم توجهی در حال از دست دادن آن هستیم.


بیشتر بخوانید؛

کُشتی کردستان نیازمند حمایت است/ شهرداری ها رشته های ورزشی را حمایت کنند


وی با تقدیر از نگاه ویژه استاندار کردستان به ورزش یادآور شد: وجود مدیرکلی از جنس ورزش در اداره ورزش و جوانان و قهرمان کشتی در راس هیات کشتی کردستان شرایط مناسبی برای رشد این رشته ورزشی در استان ایجاد کرده است و فدراسیون هم آمادگی دارد برای توسعه این ورزش همکاری کند.

براساس این گزارش، در این نشست توافق شد جام کشور با عنوان شهدای کردستان هر ساله در رشته کشتی در استان برگزار شود و استاندار نیز قول داد تمام توان خود را برای برگزاری آن بکار گیرد.

شفیعی ـ استان کردستان

228395