همکاری بورس و مجلس برای حل مشکلات بازار سهام

عضو ناظر مجلس در شورای‌عالی بورس از همکاری مشترک سازمان بورس و کمیسیون اقتصادی مجلس برای حل مشکلات بازار سرمایه خبر داد.

به گزارش سایت خبری پرسون، محسن علیزاده با اشاره به نشست اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس با مدیران بازار سرمایه به خانه ملت گفت: این جلسه با هدف ارائه راهکار مناسب برای بهبود و حل مشکلات بورس تشکیل و مقرر شد از حضور آنها در کمیته تخصصی بازار سرمایه بهره برده و مسائل دنبال تا در نهایت نقطه نظرات مثبت برای بهبود بازار به شورای‌عالی بورس ارائه شود.

وی افزود: پیشنهادات مطرح شده برای حل بحران بورس در راستای تهیه گزارش نظارتی ماده ۴۵ کمیسیون اقتصادی است که در حال تدوین توسط کمیسیون است و تلاش می‌شود حداکثر کمک به وضعیت بازارسرمایه شود. بخشی از مشکلات بورس به دلیل عدم فرهنگ‌سازی و عدم قرار دادن دانش بورسی در اختیار سهامداران است.

این نماینده مجلس ادامه داد: براین اساس تأکید و مقرر شد سازمان بورس با همکاری از طریق انعقاد قرارداد با سازمان صدا و سیما، فرهنگ‌سازی و آموزش بورس را دنبال کند. کمیسیون اقتصادی مجلس نیز در حال بررسی موضوع ارتقای سواد مالی است تا آموزش‌های لازم در تمام رشته‌ها داده شود.

علیزاده گفت: کمیسیون اقتصادی در این جلسه تمام نقطه نظرات به‌خصوص گلایه سهامداران را منعکس کرد و مقرر شد مسئولان بازار سرمایه نیز با اهتمام بیشتری موارد را دنبال کنند تا در نهایت خطاها به حداقل رسیده و مردم کمتر دچار خسارت شوند و زمینه تقویت بازار فراهم شود.

منبع: بورس پرس

228239