۲۲۸ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در بخش کشاورزی ماکو عملیاتی می‌شود

معاون اقتصادی و سرمایه‌گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو گفت: یکی از شرکت‌های سرمایه‌گذار در حوزه دامپروری و کشاورزی، ۲۲۸ میلیارد تومان در راستای توسعه بخش دامپروری در منطقه سرمایه‌گذاری می‌کند.

به گزارش سایت خبری پرسون، ابراهیم جلیلی اظهار داشت: پروژه مربوط به این سرمایه‌گذاری از اردیبهشت سال جاری شروع شده و در حال حاضر ۵۲ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.

جلیلی با بیان اینکه فاز اول این پروژه از ۷۵ درصد پیشرفت فیزیکی برخوردار است، افزود: پروژه دامپروری ۱۰ هزار راسی دام سنگین ارس دام آرشام در مساحت ۱۱۶ هکتار در حال احداث است.

وی ادامه داد: این پروژه ظرفیت توسعه به ۱۲ هزار راس دام را نیز دارد.

معاون اقتصادی و سرمایه گذاری سازمان منطقه آزاد ماکو با اشاره به اینکه فاز اول این پروژه رو به اتمام است، بیان کرد: این پروژه با میزان سرمایه گذاری ۲ هزار و ۲۸۰ میلیارد ریالی به عنوان نخستین مجموعه پرورش دام های شیری "هلشتیان جرسی" در سه فاز به بهره برداری خواهد رسید.

منطقه آزاد ماکو به عنوان یکی از هفت منطقه آزاد کشور به لحاظ محدوده جغرافیایی منطبق بر شهرستان های ماکو، شوط، پلدشت و شهر مرزی بازرگان است؛ این منطقه در دولت تدبیر و امید به الگویی برای اقتصاد مقاومتی تبدیل شده است.

مساحت این منطقه حدود چهارهزار کیلومتر مربع بوده و به تنهایی بیش از ۷۵ درصد کل مساحت مناطق آزاد کشور را به خود اختصاص داده و دومین منطقه آزاد بزرگ دنیاست.

این منطقه در مجاورت ترکیه و جمهوری آذربایجان قرار دارد و طول مرزهای جمهوری اسلامی ایران در این منطقه با این کشورها به ترتیب ۱۳۰ و ۱۴۰کیلومتر است.

منبع: ایرنا

228225