مدیرکل بیمه سلامت:

حمایت همه جانبه بیمه سلامت از بیماران کرونایی یزد

مدیرکل بیمه سلامت استان یزد با بیان اینکه در استان یزد هیچ فردی نیست که در بیمارستان بستری شود و به خاطر عدم برخورداری از بیمه درمانی مجبور به پرداخت هزینه های درمانی باشد گفت: ظرفیت پذیرش ما به اندازه ای است که عمده بیماران در بخش دولتی دانشگاهی بستری شدند و این موضوع از اقدامات خوب دولتمردان برای جمایت از مردم به شمار میرود.

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد، محمد دریجانی در نشست خبری با اصحاب رسانه استان یزد با اشاره به اینکه 350 هزار نفر از جمعیت استان تحت پوشش بیمه سلامت هستند گفت: با توجه به هزینه های بالای بیماری کرونا بحث بیمه درمانی به عنوان یکی از خدمات بیمه سلامت در کشور بسیار مورد توجه قرار گرفت و این سازمان حمایت های متعددی را از بیماران انجام داد.

مدیرکل بیمه سلامت استان یزد رایگان شدن بیمه درمانی سلامت، تحت پوشش قرار گرفتن داروهای بیماری کرونا و همچنین حذف آزمون وسع را از جمله اقدامات این اداره به عنوان گامی مثبتی در جهت حمایت از مردم دانست و ابراز داشت: ظرفیت پذیرش ما به اندازه ای است که عمده بیماران در بخش دولتی دانشگاهی بستری شدند و این موضوع از اقدامات خوب دولتمردان برای جمایت از مردم به شمار میرود.

دریجانی با اعلام این خبر که در استان یزد هیچ فردی نیست که در بیمارستان بستری شود و به خاطر عدم برخورداری از بیمه درمانی مجبور به پرداخت هزینه های درمانی باشد از اقدام جدید این سازمان خبر داد و اظهار داشت: سیستم ارجاع برای صندوق بیمه سلامت همگانی طراحی شده که بر اساس آن50 هزار نفر از بیمه شدگان می توانند با استفاده از سیستم ارجاع، از خدمات عمومی استفاده کرده و بیماریهای مزمن خود را پیگیری نمایند.

وی تصریح کرد: در این طرح پرونده افراد در اختیار پزشکان عمومی قرار گرفته و سپس می تواند به متخصص نیز ارجاع داده شود و از خدمات تخصصی تحت پوشش بیمه سلامت استفاده کند.


بیشتر بخوانید؛

همراهی اصناف استان یزد با مدافعان سلامت


دریحانی خاطر نشان ساخت: در این طرح که اقدامات میدانی آن از اول بهمن ماه انجام خواهد شد 180 پزشک عمومی مطب دار در سطح استان همکاری دارند و تعداد بیماران تحت پوشش آن در سطح استان 16 هزار خانوار است که تمامی اعضای خانواده آنها ویزیت می شوند.

مدیر کل بیمه سلامت استان یزد اظهار داشت: شناسنامه اولیه سلامت تا پایان سال تکمیل شده و پزشکان سلامت، بایستی تمامی افراد تحت پوشش خود را ویزیت و پایش کنند.

انتهای پیام/

حیران_ استان یزد

228001

مطالب مرتبط