چرا پرسپولیس موفق به جذب گزینه‌های مد نظر خود نشد؟

ستاره ایرانی تیم سانتاکلارا پرتغال که از گزینه های مد نظر پرسپولیس نیز بود در نهایت به استقلال پیوست.
تصویر چرا پرسپولیس موفق به جذب گزینه‌های مد نظر خود نشد؟

به گزارش سایت خبری پرسون،محمد محبی بازیکن پیشین سپاهان که فصل قبل در تیم سانتاکلارا پرتغال حضور داشت در آستانه پیوستن به استقلال قرار دارد و این در حالی است که او در ابتدای فصل جزو گزینه‌های اصلی باشگاه پرسپولیس بود.

حضور این بازیکن در جمع آبی‌پوشان تهرانی موجب شد تا مروری بر بازیکنانی داشته باشیم که در فهرست سرخپوشان قرار داشتند اما سر از تیم دیگری درآوردند؛ اتفاقی که موجب شده تا پرسپولیس در فاصله کمتر از ۱۰ روز مانده به آغاز لیگ بیست‌ودوم همچنان در چندین پست بی‌مهره بماند.

خیلی‌ها پرسپولیس را با توجه به بازیکنانی که جذب کرده، برنده نقل و انتقالات این فصل می‌دانند و حتی لقب کهکشانی‌ها را به این تیم دادند اما سرخپوشان بیشتر از آنکه بازیکن جذب کرده باشند در جذب برخی نفرات ناکام بوده‌اند.

میلاد زکی‌پور مذاکراتی را با پرسپولیس انجام داد تا بتواند سرخپوش شود. این در حالی است که هجمه‌های زیادی به انتقال این بازیکن وارد شد و سرانجام خواسته‌های نابه‌جای او موجب شد تا پرسپولیس قید او را بزند.

امید نورافکن هم با سپاهان قرارداد داشت. پرسپولیس جویای شرایط جذب او شد اما در نهایت نتوانست او را به خدمت بگیرد.

میلاد محمدی دفاع چپ ایرانی آ.اک آتن هم در لیست گل‌محمدی حضور داشت اما جذب او هم به سرانجام نرسید تا محمدمهدی احمدی از نفت مسجد سلیمان به عنوان دفاع چپ به جمع شاگردان گل‌محمدی اضافه شود.

احمد نوراللهی؛ پرسپولیسی‌ها امیدوار بودند که او را به تهران بازگردانند اما ژاردیم سرمربی جدید شباب الاهلی اعلام کرد که این بازیکن را می‌خواهد و در نتیجه بازگشت وی به جمع سرخپوشان منتفی شد.

محمد خدابنده‌لو هم که با درخشش در تیم مهدی تارتار در ذوب‌آهن به یکی از فنی‌ترین چهره‌های فصل قبل تبدیل شد، یکی از این نفرات بود که در نهایت پرسپولیس و استقلال را دور زد و به گل‌گهر رفت.

یاسین سلمانی کاپیتان تیم امید ایران هم جزو نفراتی بود که گل‌محمدی خواهان جذب او بود اما این بازیکن در سپاهان ماند.

مهدی هاشمی‌نژاد، یکی از عوامل مهم ماندن نفت مسجد سلیمان در لیگ برتر بود و شرایط سن و سال او موجب شد تا گل‌محمدی روی جذب او تاکید داشته باشد؛ اما او به تراکتور رفت.

محمد محبی، از نخستین نفراتی بود که در فهرست پرسپولیس حضور داشت. باشگاه پرسپولیس از تیم پرتغالی شرایط جذب این بازیکن را جویا شد اما گفته می‌شود محبی در نهایت اعلام کرده که می‌خواهد در فوتبال اروپا به فوتبالش ادامه بدهد اما حالا پیشنهاد استقلال او را برای بازگشت به ایران وسوسه کرده است.

سجاد شهباززاده دیگر بازیکنی بود که پرسپولیس تا آستانه عقد قرارداد با او هم پیش رفت اما در نهایت بازگشت به استقلال را ترجیح داد.

گادوین منشا، آقای گل فصل قبل لیگ برتر مذاکراتی را انجام داد اما در مس رفسنجان ماندگار شد. آن هم در حالی که پرسپولیس مذاکرات جدی را با این بازیکن آغاز کرده بود.

رضا اسدی، ابتدا در فهرست مازاد گل‌محمدی قرار داشت اما منتفی شدن حضور احمد نوراللهی و محمد خدابنده‌لو موجب شد تا گل‌محمدی در مورد او تغییر موضع دهد اما شروط عجیب این بازیکن او را از جمع سرخپوشان دور کرد.

امیر شهیم پدیده لیگ دسته اول حتی در باشگاه پرسپولیس هم حضور یافت اما گل‌گهری شد.

به غیر از این بازیکنان ایرانی،‌ چندین و چند بازیکن خارجی مانند کاسیانو نیز در فهرست گل‌محمدی بودند که هر کدام به دلایلی با پرسپولیس توافق نکردند و پرسپولیس حتی باوجود توافق با برخی از آنها، به‌ دلیل زیاده‌خواهی پس از عقد قرارداد داخلی، قید آنها را زد.

پرسپولیس تاکنون علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی‌گنجی، گئورگی ولسیانی، دانیال اسماعیلی‌فر، محمدمهدی احمدی، سینا اسدبیگی،‌ سروش رفیعی و سعید صادقی را جذب کرده و چند بازیکن هم از تیم امید باشگاه به جمع بزرگسالان اضافه شده‌اند اما سرخپوشان همچنان در پست‌های دفاع چپ، هافبک دفاعی و مهاجم نیاز به بازیکن دارند.

409178