گام بلند ارسنجانی‌ها برای کشت «کاملینیا»

سرپرست جهاد کشاورزی ارسنجان از فرایند زیر کشت ۸۰ هکتاری گیاه روغنی کاملینیا در این شهرستان خبر داد و گفت: پیش‌بینی می‌شود که این سطح تا ۱۱۰ هکتار افزایش یابد.

به گزارش سایت خبری پرسون از فارس، سید ناصر حسینی در این رابطه اظهار داشت: مقاومت بسیار بالای این گیاه به شرایط کم آبی، شوری، سرما، انواع آفات و بیماری‌ها و همچنین رقابت‌پذیری بالا نسبت به علف‌های هرز، توسعه کشت این محصول در شهرستان ترویج و توسعه یافته است.
وی با اشاره به اینکه کشت تحقیقی ترویجی این گیاه در سال زراعی گذشته در سطح ۳ هکتار انجام شده است، اضافه کرد: به دلیل عملکرد مناسب، حمایت‌های خوب سازمان جهاد کشاورزی استان و برنامه‌ریزی‌های دقیق در راستای بازاریابی این محصول، توسعه آن در سال زراعی جاری در دستور کار مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان قرار گرفت.


بیشتر بخوانید:

از قنات «جلال آباد» بوی زندگی می‌آید


حسینی تصریح کرد: گیاه روغنی کاملینیا گیاهی است که به صورت کشت پاییزه و در شرایط دیم به منظور تولید روغن و استفاده در خوراک دام کشت می‌شود.

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان گفت: متوسط عملکرد این محصول در سال زراعی گذشته در سطح استان فارس ۱۲۵۰ کیلوگرم در هکتار بوده است و پیش بینی می شود با انجام عملیات های به زراعی و تغذیه ای شاهد افزایش عملکرد در واحد سطح در سال زراعی جاری باشیم.

227211