معاون اداره کل رفاه شهرداری تهران در گفتگو با پرسون مطرح کرد؛

افتخارات علیرضا فغانی بر هیچکس پوشیده نیست/ ضرورت توجه بیشتر به ورزش همگانی

شهرداری تهران همواره نگاه خاص و ویژه ای به حوزه ورزش در میان شهروندان داشته است و رسیدگی به امور ورزش کارمندان این مجموعه و خانواده هایشان حتی در زمان شیوع و گسترش ویروس کرونا در دستور کار متولیان این مهم مخصوصا در اداره کل رفاه، تعاون و خدمات اجتماعی شهرداری تهران بوده است.

به گزارش سایت خبری پرسون، مهندس اکبر نشاط معاون رفاهی اداره کل رفاه، تعاون و خدمات اجتماعی شهرداری تهران که پیش تر به عنوان معاون اجرایی و متولی امور ورزش کارکنان شهرداری تهران فعالیت داشته و در ادامه نیز در زمینه برگزاری مسابقات به عنوان مسئول اجرایی و عضو کمیته فنی مسابقات فعالیت نموده است، در گفتگوی اختصاصی با سرویس ورزشی پرسون از شرایط و چگونگی رسیدگی به امور ورزشی در مجموعه بزرگ شهرداری تهران و نیز اهمیت ورزش همگانی در جامعه سخن گفت.

نشاط در ابتدا در خصوص فعالیت های ورزشی در شهرداری تهران گفت: با عنایت به اهمیت نیروی انسانی به عنوان سرمایه اصلی در هر سازمانی و با توجه به این مهم که پرداختن به فعالیت های بدنی و ورزشی کارکنان در پرورش و بدست آمدن نیروی انسانی کارآمد تاثیر بسزایی دارد، شهرداری تهران اقدام به فعالیت هایی همچون گسترش ورزش همگانی در میان کارکنان، برگزاری دوره های آموزشی برای کارکنان در رشته های مختلف، اعزام و برگزاری مسابقات کلانشهرها و کارکنان دولت، برگزاری همایش های کوه پیمایی و پیاده روی به صورت خانوادگی، برگزاری مسابقات مختلف در راستای ایجاد شور و نشاط میان کارمندان و خانواده های محترمشان و نیز ارائه خدمات ورزشی و استفاده از مجموعه های ورزشی شهرداری تهران نموده است.

وی ادامه داد: گرچه شیوع ویروس کرونا باعث شد شرایط جامعه تغییر یابد و در راستای اجرای پروتکل های بهداشتی و با توجه به بسته شدن اکثر مجموعه های ورزشی، اقدامات بسیاری نظیر روپایی کارکنان مرد و فرزندان پسر ایشان، حرکات نمایشی با راکت تنیس روی میز ویژه کارکنان خانم و فرزندانشان، مسابقه لیوان چینی برای خانواده کارکنان، طناب زنی کارکنان مرد و فرزندان پسر ایشان، شرکت تیم شهرداری تهران در مسابقات شطرنج مجازی بوندس لیگا آلمان و برگزاری مسابقات مجازی دارت و شطرنج به همت مدیریت ورزش اداره کل رفاه، تعاون و خدمات اجتماعی شهرداری تهران و با حمایت های مدیرکل محترم این اداره صورت پذیرفت.

ایشان در یک نگاه کلی به تشریح فعالیت های ورزشی در مجموعه شهرداری تهران پرداخت و بیان کرد: با عنایت به اینکه حدود59 هزار و هفتصد نفر در مجموعه شهرداری تهران شاغل هستند و با عنایت به تشکیل معاونت توسعه منابع انسانی، مدیریت ورزش در مجموعه اداره کل رفاه با اختصاص یافتن بودجه مصوب در طی سالیان گذشته و نیز انتصاب افراد با تجربه در این حوزه اقداماتی نظیر مسابقات فوتسال کارمندان جام رمضان در سال 1398 با حضور 65 تیم در رده کارکنان و 40 تیم در رده مدیران، برگزاری لیگ فوتسال جام بلدیه در مرده ماه سال گذشته با حضور 32 تیم و انجام 197 بازی مختلف، برگزاری مسابقات تنیس روی میز بانوان شاغل با حضور 60 تیم در تیر ماه سال 1398، مسابقات شطرنج کارکنان در سال گذشته با حضور 173 نفر در رده آقایان و 60 نفر در رده بانوان تحت نظارت هیات شطرنج استان تهران و برگزاری مسابقات دارت با حضور 118 نفر در بخش آقایان و 108 نفر در بخش بانوان انجام شده است.

نشاط ادامه داد: برنامه ریزی دقیق در کنار ایجاد ردیف بودجه جهت ورزش کارکنان، توجه به سلامتی کارکنان، برگزاری مسابقات ورزشی درون سازمانی و اعزام پرسنل به مسابقات کلانشهرها، جذب نخبگان ورزشی و برگزاری دوره های آموزشی در رشته های مختلف از دلایل موفقیت حوزه ورزش شهرداری تهران می باشد.


بیشتر بخوانید؛

در ورزش پایه سرمایه گذاری کنیم تا در مسابقات معتبر جهانی بدرخشیم

چقدر دلمان برای حضور در ورزشگاه ها تنگ شده است


معاون رفاهی اداره کل رفاه شهرداری تهران در خصوص شرایط ورزش کارکنان در مجموعه های مختلف گفت: با عنایت به حضور اکثر سازمان های دولتی در مسابقات کارکنان دولت، به نظر می رسد سازمان های مختلف توجه ویژه ای به امر ورزش کارکنان داشته اند. لذا به عقیده من مشکل اصلی ورزش در کشور ما عدم توجه به ورزش همگانی در بین اقشار مختلف جامعه می باشد که نیازمند برنامه ریزی دقیق و اجرایی نمودن آن است. مثلا یکی از وظایف شهرداری تهران که همواره مورد توجه فراوانی قرار داشته است، اهمیت دادن به ورزش شهروندی و همگانی می باشد که سازمان ورزش به عنوان متولی اصلی این امر در طی سالیان اخیر با حمایت های به عمل آمده در زمینه ساخت و تجهیز مجموعه های ورزشی، تاثیر بسزایی در زمینه ایجاد سلامت و شادابی میان شهروندان داشته است. در همین خصوص می توان به تجهیز اکثر پارک ها به وسایل ورزشی نیز اشاره نمود.

او در ادامه در خصوص استفاده از نخبه های ورزشی در مجموعه شهرداری تهران بیان کرد: جذب نخبه های ورزشی در شهرداری تهران از جمله پیشکسوتان باشگاه استقلال و پرسپولیس از جمله آقایان بهنام ابوالقاسم پور، رضا حسن زاده، مهدی امیر آبادی، محمد مومنی و هاشم حیدری در رشته فوتبال و نخبگان ورزشی در سایر رشته ها از جمله کشتی تاثیر بالایی در ایجاد انگیزه و برگزاری فعالیت های ورزشی به صورت حرفه ای داشته است. در همین ارتباط می توان به حضور تیم موفق داوری آسیا و جهان فوتبال در مجموعه شهرداری تهران یعنی آقایان علیرضا فغانی، محمدرضا ابوالفضلی و محمدرضا منصوری اشاره نمود که همگی از همکاران خوب ما در مجموعه شهرداری تهران می باشند.

وی همچنین گفت: افتخارات علیرضا فغانی بر هیچ کس پوشیده نیست و به نظر من شاید ایشان آقای خاص داوری آسیا و تکرار نشدنی باشد. آخرین افتخار آقای فغانی نیز کسب عنوان بهترین داور قاره کهن در سال 2020 است که متاسفانه و به دلایل شخصی و نیز آینده فرزندانش در حال حاضر در کشور استرالیا اقامت دارند و هرچند با بی مهری برخی از افراد از لیست داوران بین المللی فوتبال کشورمان خط خوردند، اما خوشبختانه با تدابیر به عمل آمده ایشان به عنوان نماینده جامعه داوری ایران در عرصه بین المللی قضاوت خواهند کرد.

اکبر نشاط در پایان در سخنانش به اهمیت ورزش همگانی اشاره کرد و گفت: موضوع توجه به ورزش همگانی و اصولا فعالیت های ورزشی تمام افراد جامعه امری ضروری بوده و طی سالیان گذشته بعضا مورد بی مهری واقع شده است. هر چند اقدامات موثری از طریق شهرداری تهران در زمینه ورزش شهروندان صورت پذیرفته است؛ اما به نظر می رسد این مهم در اکثر استان ها و شهرستان های دیگر نیازمند پیگیری و بازنگری جدی از سوی مسئولان ذی ربط می باشد.

گفتگو از محمدرضا طارمی

226600