رییس کانون مداحان استان مرکزی مطرح کرد:

آغاز طرح های حمایتی برای مداحان آسیب دیده استان در دوران کرونا

رییس کانون مداحان استان مرکزی از ایجاد طرح های حمایتی دوران کورنا برای مداحان آسیب دیده استان خبر داد

به گزارش سایت خبری پرسون از اراک، محمد هادی طیبی رییس کانون مداحان استان مرکزی در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار پرسون گفت: به همت و تلاش کانون مداحان استان و بسیج مداحان، طرح های حمایتی از مداحان آسیب دیده استان آغاز شده است.
طیبی ادامه داد: در این طرح به ۴۷ مداح کمک هزینه معیشتی به مبلغ ۱۰ میلیون ریال، به ۱۳۰ مداح کمک هزینه ۲میلیون ریالی اهدا شد.
رییس کانون مداحان ادامه داد: در استان مرکزی ۲۱۰۰ مداح رسمی و ثبت شده وجود دارد که از این تعداد ۱۵۰ مداح در اراک و ۴۰۰ مداح در شهرستان های دیگر استان به عنوان مداحان آموزش دیده و تخصصی ثبت شده اند.
وی اظهار کرد: ۷۵ دوره آموزشی شامل دوره های بصیرتی، معرفتی، تربیتی و مهارتی با عنوان مهارت های چهارگانه توسط اساتید مطرح کشوری از جمله مرتضی و محسن طاهری در استان برگزار شده است.
وی تاکید کرد: مداحان در کنار هیات مذهبی در صف اول تبلیغ دین و مکتب عاشورایی و فاطمیه قرار دارند.
رییس کانون مداحان استان مرکزی افزود: ۱۲۰ مداح در سطح استان با آغاز شیوع کرونا در حوزه گند زدایی و ضدعفونی کردن معابر شهری و جمع آوری کمک های مومنانه در قالب قرارگاه حاج قاسم سلیمانی ایفای نقش میکنند.
وی با اشاره به اینکه ۷۷ نفر از مداحان اراکی نیز در آرامستان اراک در حال فعالیت هستند، بیان کرد: با توجه به شیوع کرونا صدنفر از مداحان استان از طریق فضای مجازی و شبکه های مربوطه در حال اجرای مراسم ایام فاطمیه خواهند بود.
وی اعلام کرد: سامانه های طوبا و بیرق سازمان تبلیغات اسلامی برای ثبت اطلاعات و دوره های آموزشی در خدمت مداحان استان است.

226248