مدیرعامل بنیاد هدایت سازمان تبلیغات اسلامی :

مساجد باید محور محله شوند

مدیرعامل بنیاد هدایت سازمان تبلیغات اسلامی در سفر به اراک گفت: مساجد و امام جماعت مساجد باید محله محور شوند تا مشکلات محله ها مرتفع شود.

به گزارش سایت خبری پرسون از اراک، حجت الاسلام سید ناصر میرمحمدیان قائم مقام معاونت فرهنگی و مدیرعامل بنیاد هدایت سازمان تبلیغات اسلامی امروز در سفر به اراک گفت : مساجد پایگاه مدیریت اجتماعی هستند و در دین اسلام مسجد محل مدیریت جامعه است، لذا بنیاد هدایت بدنبال تعالی شبکه امامت است.

وی در نشست خبری ادامه داد : در گام اول برای تحقق این مهم باید امام جماعت ارتقا یابد تا بتواند به کمک مردم مسائل و ظرفیتهای یک محله را شناسایی و مشکلات را رفع و از ظرفیتها استفاده کند.
میرمحمدیان الگو سازی، گفتمان سازی و جریان سازی را سه گام نخستین تحقق این موضوع دانست و اظهار کرد: ۸۰ هزار محله در کشور وجود دارد که باید تحت پوشش این برنامه قرار بگیرد، لذا در مرحله نخست ۵هزار محله شامل ۳۵۰۰ محله روستایی و ۱۵۰۰ محله شهری برای اجرای برنامه فوق در نظر گرفته شده اند.
مدیرعامل بنیاد هدایت سازمان تبلیغات اسلامی ادامه داد: کارکرد مساجد فقط اقامه نماز نیست و مساجد کارکردهای مختلفی دارند که باید این موارد احیا شوند.
وی گفت: مسجد یک مقوله اجتماعی است که باید در بستر اجتماع پیش برود.

224668