رئیس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان:

هنرمندان بیشترین آسیب را از کرونا دیده اند

رئیس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: بحران کرونا باعث شده است هنرمندان فرهنگی و هنری نسبت به دیگر مشاغل و شهروندان بیشترین آسیب را ببینند و با تعطیلی این مشاغل مشکلات عدیده ای برای آنها به وجود آید.

به گزارش سایت خبری پرسون، فریده روشن در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان اظهار داشت: در مدیریت شهری بر آن شدیم که حمایتهای هر چند ناچیزی برای دلگرمی هنرمندان صورت گیرد و در کنار آن فعالیت های سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری اصفهان در موزه شهر نانجینگ چین از جمله کارای قابل تقدیر است ولی لازم است که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی سیاستگذاریهای لازم را در خصوص حمایت از این سرمایه های فرهنگی هنری مد نظر داشته باشد .

وی افزود: در شهر اصفهان بسیاری از امکانات تفریحی به دلیل شیوع کرونا و با تصمیم ستاد کرونا تعطیل شده و این موضوع خود یکی از عوامل تاثیر گذار بر نشاط شهروندان است و باعث بیکاری عده ای از کارکنان این مراکز تفریحی شده است که باید در نظر داشت برخی از این امکانات تفریحی در فضای باز استفاده میشود و با رعایت دستورالعملهای بهداشتی ریسک انتشار کرونا در آن قابل کنترل و پیشگیری است.


بیشتر بخوانید؛

فرهنگیان و هنرمندان گلستان صاحب خانه می شوند


رئیس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: به علت بسته بودن محیط کلاسهای آموزشی شاهد تجمع افراد هستیم که بنا به تصمیم ستاد کرونا این مکانها تعطیل شدند و کارگاههای آموزشی فنی و حرفه ای مشمول این تعطیلی شد ولی لازم به ذکر است که این کارگاهها معمولا دارای مساحت حدود 200 متر و سقف مرتفع سوله ای هستند و با رعایت پروتکل های بهداشتی می توان به برگزاری دوره های آموزشی در این فضا پرداخت.

روشن اضافه کرد: با توجه به فقر مهارت در جامعه و تاثیر آن بر عدم دستیابی به شغل مناسب از ستاد کرونا می خواهم که این گروه مشاغل دست سوم را به دسته دوم یا یکم تبدیل کرده و مجوز تشکیل این گرو آموزشهای مهارتی را صادر کنند.

وی اعلام کرد: گاهی برای طرحهای مطرح شده در این شورا مطالعات اولیه و نیازسنجی لازم انجام نشده است و یا اینکه هنوز تکلیف مالکیت و کاربری زمین مربوطه مشخص نیست ولی مراحل تهیه طرح مربوطه از سوی سازمان طراحی ارائه می شود و ساعتها وقت و هزینه صرف این طرح ها و بررسی و تصویب آنها می شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان بیان داشت: در همین راستا با توجه به در نظر نگرفتن فرایند ابتدایی به نقطه سرخط می رسیم مانند خانه دوستدار کودک در منطقه 2 و یا زمین ورزشی در منطقه 13، بنابراین از معاونت محترم معماری و شهرسازی خواهان اجرای فرایند اولیه و تایید آن توسط مدیرمنطقه و معاون فرهنگی اجتماعی ورزشی به طرح قبل از قرار دادن در دستور کار شورای سیاستگذاری طرحها را داشته تا در میزان وقت و هزینه صرفه جویی لازم صورت گیرد و پروژه های پیش بینی شده سریعتر به نتیجه برسد.

روشن اضافه کرد: با شیوع ویروس کرونا یکی از آثار مخرب این بیماری تهدید سلامت روحی و از بین بردن نشاط اجتماعی شده است و شهروندان از بسیاری تفریحات منع شدند و افسردگی در جامعه افزایش یافته است، از این رو برای بازگرداندن نشاط اجتماعی و شادابی روح هر گونه تمهیداتی ضروری است.

226067

نظرات شما ( 1 نظر )

ورزش3 |
چهارشنبه 6 مرداد 140014:11
مرسی