مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام گفت:

متصل شدن ۲۲ روستای ایلام به شبکه اینترنت پرسرعت

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام از متصل شدن ۲۲ روستای استان ایلام با بیش از هزار و ۸۰۰ خانوار در ۲ ماه گذشته به اینترنت پرسرعت و شبکه ملی اطلاعات خبر داد.

به گزارش سایت خبری پرسون از ایلام، عباس بیرامی مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایلام، از اتصال ۲۲ روستای استان ایلام با بیش از هزار و ۸۰۰ خانوار در ۲ ماه گذشته به اینترنت پرسرعت و شبکه ملی اطلاعات خبر داد و گفت: این تعداد روستا در شهرستان‌های ایلام، ایوان، چوار، ملکشاهی، هلیلان، دهلران و آبدانان با جذب اعتبار ملی از محل منابع توسعه روستایی و سایر مجموعه‌های تابعه وزارت ارتباطات به شبکه‌های پهن باند نسل سوم و چهارم همراه و شبکه ملی اطلاعات متصل شده اند.

وی افزود: با نصب پنج سایت در سطح روستا‌های چهل زری، باباگیر شورابه و ویله در ایوان، روستا‌های حاجی بختیار بانسرو، بهارستان و شهرک شهید رجایی در چوار، روستا‌های گنبد پیرمحمد، گل گل علیا و سفلی، چاویز، چشمه داوی، شان کبود و سیرانه در ملکشاهی و روستا‌های حیدر آباد میدان و زردآلو آباد در بخش سیوان ایلام به اینترنت پهن باند و شبکه ملی اطلاعات متصل شده اند.


بیشتر بخوانید؛

دسترسی چهار هزار نفر در «آبگل» و «پرزیتون» به اینترنت پرسرعت


مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات ایلام اظهار کرد: همچنین با همکاری اپراتور همراه اول و شرکت مخابرات استان در خلال تغییر تکنولوژی و تجهیزات شبکه همراه استان، روستای سراب ایوان، صیدنظری علیا و شهرک ولیعصر شهرستان بدره به اینترنت پرسرعت پهن باند متصل شدند.

وی ادامه داد: با جذب اعتبار توسعه روستایی وزارت ارتباطات از ابتدای سال ۹۹ تاکنون روستا‌های میان تنگ، باولگ، بلوطستان ملکشاهی، بان امرود، چغا کبود، پلک لک چوار، بانقلا، چال خشک علیا، پنامین علیا و سفلی، چاله چاله، چال خشک، میدرعلیا و سفلی هلیلان، چم پوش، چم چرود و کللک بری چرداول، بیات در شهرستان دهلران و گنداب شهرستان آبدانان و ده‌ها کیلومتر از جاده‌های استان تحت پوشش تلفن همراه قرار گرفته اند.

پیرامی توسعه زیرساخت‌های ارتباطی و اینترنتی ایلام را متوازن و همه جانبه در مناطق شهری و روستایی عنوان کرد و گفت: ضریب نفوذ اینترنت پرسرعت در مناطق روستایی این استان امسال با اجرا و تکمیل طرح‌های توسعه در حال اجرا به ۱۰۰ درصد کل مناطق روستایی استان (روستا‌های بالای ۲۰ خانوار) افزایش می‌یابد.

منبع: ایرنا

225163