مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان:

ساماندهی محور تاریخی در دشت اصفهان به پایان رسید

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان گفت: ساماندهی محور تاریخی دردشت امسال آغاز و به پایان رسید و مرمت بازار نظامیه با اعتبار یک میلیارد تومان از دیگر طرح های میراثی شهرداری در این منطقه بود.

به گزارش سایت خبری پرسون، حسین کارگر در مراسم بهره برداری از پروژه های عمرانی و خدماتی منطقه 3 شهرداری اصفهان با اشاره به اینکه بودجه تصویبی شهرداری در سال جاری 198 میلیارد تومان بود که 79 درصد آن معادل 155 میلیارد تومان جذب شده است، گفت: بودجه عمرانی منطقه در سال جاری 120 میلیارد تومان، بودجه جاری 50 میلیارد و سهم متمرکز 3.5 میلیارد تومان است که با توجه به افزایش صدور پروانه ساختمانی نسبت به 98 و 97 افزایش درآمدها نیز قابل توجه بود.

وی ادامه داد: آمار پروانه صادره منطقه سه تا 25 آذر سال جاری 281 هزار مترمربع در قالب 272 پروانه بود که نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش داشتیم.

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان تصریح کرد: امروز بالغ بر2 هزار میلیارد ریال بهره برداری از پروژه ها داریم که اقداماتی که در منطقه سه انجام می شود نسبت به سایر مناطق متفاوت است چراکه در این منطقه بر احیای بافت تاریخی و مرمت اماکن تاریخی در این چند ساله اقدام شده است.

وی با اشاره به اینکه به منظور سهولت و روان سازی در این قسمت شهر، واحدی تحت عنوان بازآفرینی شهرداری در شکل گرفت و درخواست سرمایه گذارن در بخش خصوصی برای احیای بافت های تاریخی و خانه های قدیمی مورد بررسی قرار گرفت، گفت: در همین زمینه هم امسال همایشی تحت عنوان «میراث داران شهر» برگزار کردیم و همکاری ها و درخواست ها برای اقدامات مشارکتی مورد بررسی قرار گرفت.

کارگر با بیان اینکه قدمت حمام شاهزاده ها به دوران صفوی بازمی گردد و این مکان به صورت مخروبه درآمده بود، گفت: شهرداری توانست با تملک این مکان و صرف هزینه 50 میلیارد تومانی برای آزادسازی و احیای آن این حمام 700 مترمربعی را از تخریب نجات دهد.

وی ادامه داد: همچنین احداث خیابان حکیم سبب مخروبه شدن حمام خسروآقا با قدمت صفوی شده بود که مرمت این حمام نیز در این دوره آغاز و انجام شد و در جهت اقدامات فرهنگی در اختیار بخش خصوصی قرار می گیرد.

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان افزود: یکی دیگر از پروژه های مرمتی منطقه سه، احیای موزه سرای خیار در محور میدان تا میدان شهر اصفهان است؛ این اثر هم در زیربنای سه هزار مترمربع تملک و برای مرمت و تملک آن 22 میلیارد هزینه شد.

وی با بیان اینکه اجرای عملیات آسفالت برداری، زیرسازی، سنگ فرش و گچ سازی سقف بازارچه آقا در گذر هارونیه از دیگر طرح های مرمتی در منطقه سه بود، تصریح کرد: همچنین ساماندهی محور تاریخی دردشت امسال آغاز شد و به پایان رسید. مرمت بازار نظامیه با اعتبار یک میلیارد تومان از دیگر طرح های میراثی شهرداری در این منطقه بود.

کارگر مناسب سازی سطح خیابان ها و پیاده روها برای عبور افراد دارای معلولیت، احداث سرویس بهداشتی در توحیدخانه، مرمت و بازسازی سرویس های بهداشتی سطح منطقه و تکمیل تجهیزات میدان امام علی (ع) که 15 میلیارد هزینه دربرداشت را از دیگر طرح های اجرا شده در سطح منطقه عنوان کرد.

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان افزود: سهم شهرداری اصفهان از این مجتمع 22 واحد اداری و 2 واحد تجاری است.

وی با بیان اینکه پروژه پارکینگ طبقاتی سنبلستان نیز امروز به صورت مشارکتی کلنگ زنی می شود، گفت: عرصه این پارکینگ دو هزار و 500 متر است که زیربنای آن به 10 هزار و 700 متر با ظرفیت 350 تا 400 خودرو می رسد و تا 18 ماه دیگر بهره برداری می شود.

مدیر منطقه سه شهرداری اصفهان افزود: در سال جاری با توجه به اقدامات زیاد در حوزه آزادسازی 16 میلیارد تومان برای آزادسازی، عقب نشینی و رفع گلوگاه ها، هزینه اجرایی داشتیم که نسبت به سال قبل گلوگاه های بیشتری در محله های منطقه سه برطرف شد.

225083