مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان:

40 درصد کرایه تاکسی باید توسط رانندگان پرداخت شود

مدیر عامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان گفت: بر اساس مصوبه شورای اسلامی شهر اصفهان بالغ بر 40 درصد کرایه تاکسی باید توسط رانندگان پرداخت و 60 درصد را سه مسافر دیگر پرداخت کند.

به گزارش سایت خبری پرسون از اصفهان، منوچهری در نشست خبری مجازی خود با اصحاب رسانه اظهار داشت: با اشاره به مشکل دریافت کرایه نفر چهارم، قانونی که ستاد کرونای استان گذاشته تا حدود بسیار زیادی رعایت می شود، سعی شده بدون تنش این قانون اجرا شود، مشکل ما تعیین کرایه نفر چهارم است که باید با چه کسی باشد و مسئله ای است که بلاتکلیف مانده بود اما سازمان تاکسیرانی شهرداری اصفهان سعی کرد این مشکل را بدون تنش و درگیری تا حدود زیادی به ویژه در خطوطی که مسافر بیشتری دارد مرتفع کند.

وی با اشاره به مهمترین پروژه های سازمان ظرف دوسال اخیر، اضافه کرد: نوسازی ناوگان یکی از مهمترین پروژه های سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهرداری اصفهان است که به خوبی در حال انجام است، یکی دیگر از مهمترین پروژه های سازمان در حوزه پرداخت الکترونیکی پروژه اصکیف است؛ هم اکنون دو هزار و 500 اصکیف روی تاکسی های اصفهان نصب شده که باعث می شود مسافر دیگر لازم نباشد پول خرد پرداخت کند. با جمع شدن پول خرد ایمنی و بهره وری بالا می رود.


بیشتر بخوانید؛

نبود تاکسی در روزهای بارانی و برفی مشکلی اضافه بر کرونا


وی اقدامات فرهنگی را از دیگر اقدامات سازمان تاکسیرانی ذکر کرد و با بیان اینکه بیش از ۵۰۰ میلیون تومان اعتبار برای اجرای پروژه‌ های فرهنگی تاکسیرانی در نظر گرفته شده است، افزود: بخش هایی از اقدامات فرهنگی از سال های گذشته انجام شده که کمک زیادی به بالا رفتن فرهنگ در سطح شهر در این حوزه کرده است؛ هم اکنون مراجعه به سازمان به شدت کاهش پیدا کرده و بیش از 75 درصد فعالیت های سازمان برون سپاری شده است.

منوچهری با اشاره به تعداد کرونایی های رانندگان تاکسی شهر اصفهان، اضافه کرد: تعداد رانندگان تاکسی که در اصفهان به کرونا مبتلا شده اند بسیار ناچیز بوده است. یکی از دلایل آن هم این است که اصفهان جزو شهرهایی بود که رانندگان آن از ابتدای شیوع کرونا به درستی از ماسک و از کاور جدا کننده استفاده کردند، در این خصوص مشکل جدی در اصفهان وجود نداشت.

225419