نماینده ولی فقیه در استان مرکزی:

حوزه های علمیه از دانشگاه‌ها برای تقویت بیان، محتوا و زبان های بین المللی کمک بگیرند

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی گفت: حوزه های علمیه از دانشگاه‌ها برای تقویت بیان، محتوا و زبان های بین المللی کمک بگیرند و اینکه نتوان به زبان های روز دنیا معارف اسلام ناب عرضه کشود یک ضعف محسوب می‌شود که باید به آن توجه شود.

به گزارش سایت خبری پرسون، آیت‌الله «قربان‌علی دری نجف‌آبادی» روز شنبه در دیدار با مسئولان دانشگاه پیام نور استان مرکزی در اراک افزود: استان مرکزی مجموعه‌ای از صنایع متنوع را در خود جای داده که با تقویت تعامل با دانشگاه‌ها می‌توان از این ظرفیت‌های ارزشمند در راستای توسعه همه جانبه استان و کشور استفاده کرد.

وی ادامه داد: فعالان عرصه علم و دانش مجاهدان فی سبیل الله هستند که همواره برای اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی تلاش کرده‌اند و نام و آوازه این عزیزان همچون شهید فخری‌زاده، شهریاری و سلیمانی بر تارک ایران اسلامی می‌درخشد.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی اضافه کرد: انقلاب اسلامی فرصت‌های جدیدی برای افسران و سربازان دانشگاه اهل بیت(ع) فراهم کرد و همواره به برکت انقلاب پرچم علم، دانش و هدایت سرافراز بوده است.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی گفت: انقلاب اسلامی منشا تحولات عظیمی در عرصه های مختلف شد که بعد از گذشت چهل سال از عمر با برکت انقلاب بسیاری از کشورها از این تحولات به خوبی بهره می‌برند و امروز باید از این فرصت به خوبی استفاده شود.

وی اظهار داشت: دشمنان با ابزار فضای مجازی به دنبال انحراف افکار و اعتقادات جوانان ایرانی هستند و لذا باید خودمان را مجهز کنیم چراکه امروز علاوه بر وجود تجهیزات برای دفاع، حضور آگاهانه در صحنه ها و دفاع همه جانبه یک ضرورت محسوب می‌شود.

امام جمعه اراک بیان کرد: حوزه های علمیه از دانشگاه‌ها برای تقویت بیان، محتوا و زبان های بین المللی کمک بگیرند و اینکه نتوان به زبان های روز دنیا معارف اسلام ناب عرضه کشود یک ضعف محسوب می‌شود که باید به آن توجه شود.

آیت‌الله دری نجف‌آبادی اضافه کرد: علت برجسته بودن علمایی همچون علامه طباطبایی و شهید مطهری در طول تاریخ این بود که از همه ابعاد مجهز و مسلح بودند و در همه عرصه ها همچون ستاره ای درخشان می درخشیدند و این یک درس بزرگ برای جامعه روحانیت و دانشگاهی است که باید در همه عرصه ها پیشگام و پیشتاز باشند.

وی تاکید کرد: علوم تجربی، علوم انسانی و علوم اسلامی میدان نقش آفرینی حوزه‌ها و دانشگاه ها است چراکه پایه این سه علوم بر اساس اسلام ناب محمدی(ص) و مکتب اهل بیت(ع) بنا شده است.

امام جمعه اراک گفت: الگوی توسعه کشور در انقلاب اسلامی باید درون زا و اتکا به توانمندی های داخلی باشد و رفع مشکلات تنها با غیرت و اراده جوانان ایرانی امکان پذیر است چراکه ظرفیت های بسیاری در کشور وجود دارد که باید به خوبی از آن‌ها استفاده کرد و در رفع مشکلات بهره جست.

وی افزود: تقویت تولید داخلی، رونق تولید و تحقق جهش تولید یک اصل مهم برای کشور است و هرچیزی که در کشور امکان تولید دارد و یا تولید می‌شود واردات آن حرام است.

نماینده ولی فقیه در استان مرکزی بیان کرد: همدلی و هم افزایی حوزه و دانشگاه برای رسیدن به اهداف عالی انقلاب اسلامی یک ضرورت مهم است و اگر به خوبی تحقق پیدا کند، علاوه بر اینکه موجب خیرات و برکات زیادی خواهد شد سبب الگو شدن ایران اسلامی نیز می شود.

بیش از ۱۵ هزار دانشجو در رشته‌های مختلف تحصیلی در دانشگاه‌های پیام نور استان مرکزی تحصیل می‌کنند.

224917