رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه:

تعداد مرگ و میر در نیمه دوم آذر ماه کاهش داشته است

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه گفت: متوسط مرگ و میر در نیمه دوم آذرماه کاهش داشته است اما به جهت اینکه وضعیت خوب شده است موجب ساده انگاری نشود.

به گزارش سایت خبری پرسون از کرمانشاه، دکتر محمودرضا مرادی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه روز شنبه ۲۹ آذر ماه در جلسه ستاد استانی کرونا ضمن تبریک روز پرستار و تقدیر و تشکر از مدافعان سلامت گفت: مردم و اصناف در زمان محدودیت با وجود مشکلات معیشتی همکاری خوبی داشتند و این مهم موجب سیر نزولی آمار کرونا و خروج از وضعیت قرمز شدیم.

وی افزود: هم اکنون ۲۸۱ بیمار در بیمارستان های استان بستری و۸۲ نفر در بخش آی سیو که از این تعداد ۲۵ نفر حال مساعدی ندارند.

مرادی اظهار داشت: متوسط مرگ و میر در نیمه دوم آذرماه کاهش داشته است اما به جهت اینکه وضعیت خوب شده است موجب ساده انگاری نشود.


بیشتر بخوانید؛

رونمایی از تولید ماده موثره دارویی دولوکستین در کرمانشاه


رئیس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره بر پیش رو بودن شب یلدا و احتمال برگزاری دورهمی های خانوادگی گفت: احتمال شدت گرفتن بیماری در دی ماه وجود دارد.

مرادی ابراز امیدواری کرد در ماه های آینده با آمدن واکسن کرونا، تعداد مبتلایان کووید ۱۹ کاهش یابد.

این مسئول افزود: بستری‌های کرونا در استان از میانگین روزانه ۲۳۷ نفر در آبان ماه به یکصد ویازده نفر در آذر ماه رسیده است.

مرادی تاکید کرد: تا زمان رسیدن واکسن کرونا باید به شدت مراقب بود و مردم همچنان رعایت کنند تا شدت بیماری کم شود.

آسیه کرمی- استان کرمانشاه

224894