رییس دانشگاه علوم پزشکی اردبیل:

تعداد فوتی ها و بستری های بیماری کرونا در حال کاهش است

شهرام حبیب زاده گفت: قرنطینه سه هفته اخیر و اجرای قوانی سخت گیرانه باعث کاهش میزان فوت و بستری ها در استان اردبیل شده است

به گزارش سایت خبری پرسون، روند صعودی و شیوع موج سوم کرونا در استان اردبیل پس از حدود ۲ ماه متوقف شده و میزان ابتلا و فوت مبتلایان به کووید.۱۹ با اجرای مقررات سخت‌گیرانه و قرنطینه سه هفته‌‏ گذشته، در حال کاهش است به طوری که طی شبانه‌روز گذشته، ۴۷ فرد مبتلای جدید به کرونا در مراکز درمانی این استان بستری شدند.

دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل امروز طی گزارشی اعلام کرد: طی ۶ روز گذشته آمار فوتی‌ها در این استان تک رقمی شده و مجموع آمار بستری‌ها نیز به ۳۵۵ نفر کاهش یافته است.

بر اساس این گزارش، در شبانه‌روز گذشته تعداد فوتی‌های کرونا به در این استان به ۹ نفر کاهش یافته که ۱۳ نفر کمتر از بالاترین رکورد در این زمینه است.

بنا به این گزارش، هم‌اکنون ۳۵۵ نفر به علت ابتلا به ویروس کرونا در مراکز درمانی بستری هستند که ۱۴۸ نفر کمتر از بالاترین رکود ثبت شده در یک ماه قبل است.

بر اساس گزارش رسمی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل، طی شبانه‌روز تعداد ۴۷ بیمار جدید کرونایی نیز در مراکز درمانی استان اردبیل بستری شدند که ۶۶ نفر کمتر از بالاترین رکورد ثبت شده در یک ماه قبل است.

بر اساس این گزارش، تعداد بیماران بدحال بستری در مراکز درمانی استان بعد از حدود ۲ ماه، روند کاهشی داشته و با کاهش ۱۰ نفری نسبت به بالاترین آمار، هم‌اکنون ۷۳ بیمار بدحال مبتلا به کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه مراکز درمانی استان بستری هستند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل در مصاحبه با خبرنگار ایرنا با اشاره به نارنجی شدن وضعیت شیوع کرونا در این استان از پنج روز پیش اعلام کرد: تاکنون یک‌هزار و ۲۲۲ نفر در این استان به علت ابتلا به کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

دکتر شهرام حبیب‌زاده گفت: ظرفیت مراکز درمانی استان اردبیل برای پذیرش بیماران کرونایی تکمیل شده است ولی خدمات درمانی به نحو لازم ارائه می‌شود.


بیشتر بخوانید؛

بخش صنعت و کشاورزی اردبیل تسهیلات دریافت کردند


وی با اشاره به ترخیص ۶۷ نفر از مبتلایان بستری در مراکز درمانی استان پس از بهبودی نسبی در ۲۴ ساعت گذشته اظهار داشت: تعداد بستری افراد بدحال مبتلا به کرونا در استان با روندی کُند در حال کاهش است و انتظار داریم که با کاهش بستری مبتلایان جدید، این آمار نیز روند نزولی بگیرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی و درمانی استان اردبیل بیان کرد: مردم برای کنترل بیماری کرونا باید احتیاط بیشتری کرده و با جدیت بالا، مقررات اعلام شده از جمله استفاده از ماسک و فاصله فیزیکی حداقل ۱.۵ متری را رعایت کنند.

دکتر حبیب‌زاده همچنین با اشاره به تثبیت و کاهش جزیی شیوع کرونا در استان اردبیل اضافه کرد: با توجه به روند شکننده شیوع کرونا، همراهی مردم و رعایت پروتکل‌های کنترل این بیماری بسیار ضروری است.

بر اساس اعلام دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل، هم‌اکنون شهرستان‌های اردبیل، پارس‌آباد، بیله‌سوار، اصلاندوز، گرمی، مشگین‌شهر، خلخال و کوثر در وضعیت نارنجی و شهرستان‌های نمین، سرعین و نیر در وضعیت زرد قرار دارند.

۲۰ روز پیش تعداد فوتی‌های کووید.۱۹ در استان اردبیل در رکودی کم‌سابقه به ۲۲ نفر فوتی در یک شبانه‌روز رسیده بود ولی آمار امروز ۱۳ نفر کمتر از این رکورد است.

بالاترین آمار مربوط به فوت بیماران مبتلا به کرونا در استان اردبیل در هشتم آذرماه با ۲۲ فوتی، بالاترین آمار بستری روزانه مبتلایان کرونا در ۲۵ آبان ماه با ۱۱۳ نفر و نیز بالاترین رکورد بستری همزمان بیماران کرونا با ۵۰۳ نفر در روز ۲ آذرماه به ثبت رسیده است.

منبع: ایرنا

224789