یلدای امسال را مجازی برگزار کنیم!

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به زحمات کادر درمان در زمینه مقابله با ویروس کرونا پیشنهاد داد که یلدای امسال را مجازی جشن بگیریم.

به گزارش سایت خبری پرسون از فارس، محمد رحمانیان گفت: کم شدن آمار بستری ها در بیمارستان پیمانیه جهرم و کاهش آمار روزانه مبتلایان به ویروس کرونا به هیچ عنوان به معنای عبور از بحران نیست اگر رعایت نکنیم موج چهارم خطرناک تر خواهد بود؛ به نظر می رسد تعداد زیادی از مردم در شهر رعایت بهداشت و انجام دستورالعمل‌های بهداشتی را رها کرده‌اند.

وی با ذکر این نکته که اصناف، کسبه، تجار و بازاریان در سه هفته اخیر و در زمان اعمال محدودیت‌های اجتماعی فشارهای زیادی به‌ دلیل تعطیل بودن و محدودیت متحمل شدند، اضافه کرد: ادامه بی‌توجهی‌ها، نه تنها امکان بازگشت محدودیتها و ایجاد فشار مضاعف بر اقشار مختلف را فراهم می آورد، بلکه کادر بهداشت و درمان را دلسرد و خسته تر خواهد کرد.


بیشتر بخوانید؛

نصب دومین دستگاه اکسیژن‌ساز برای بیماران کرونایی در جهرم

بستری شدن ۲۷۷ بیمار مبتلا به کرونا در بخش‌های «ای سی یو» فارس


این پزشک بار دیگر همه را به استفاده موکد از ماسک و پرهیز از هرگونه دورهمی خانوادگی توصیه کرد و گفت: متاسفانه بنا به تجربه شاهدیم که هر بار پس از نشست موج کرونایی، میزان رعایت عمومی کاهش پیدا کرده و حتی از زدن ماسک هم در سطح اجتماع امتناع ورزیده می شود که همین بی توجهی موجبات بحران و موج بعد را فراهم خواهد آورد.

رحمانیان افزود: تست‌های رپید که این روزها، در قالب طرح "شهید سلیمانی"در سطح کشور و متعاقب آن در سطح شهرستان در حال انجام است با درصد خطای کمی همراه است، اما توجه به این نکته حائز اهمیت است که منفی‌شدن تست کرونا نباید در شخص این امنیت خاطر را ایجاد کند که دیگر به ویروس مبتلا نخواهد شد.

وی اظهار داشت: از آنجا که ویروس کرونا درصد شیوع و همه گیری بالایی دارد هر لحظه شخص را در هر سن و هر جایی تهدید می کند و صرف منفی‌شدن تست کرونا تنها به این معناست که در زمان انجام تست، شخص، مبتلا نیست اما ممکن است در روزهای بعد در صورت عدم رعایت بهداشت، مبتلا شود.

رحمانیان اظهار کرد: در آستانه شب یلدا تأکید و توصیه جدی‌ ما این است که هیچ‌گونه تجمعی در فضاهای سرپوشیده و حتی باز ایجاد نشود، از آنجا که در این شب طبق سنت مرسوم همه به دیدار بزگترها می‌روند، خطر جدی انتقال و شیوع زنجیره ای کرونا و بحران خانواده ها را تهدید می کند زیرا ممکن است فردی ناقل باشد و موجب ابتلای کل جمع حاضر در آن محفل شود و خدای نکرده اتفاقی ناگوار شیرینی شب یلدا را به تلخی تبدیل کند.

وی بیان کرد: فشار کاری کادر بهداشت و درمان طی دو ماه اخیر به‌شدت سنگین و نفس گیر بود و همگان دیدند که چه شرایط بحرانی در این مدت در شهر حاکم شد و چه تعداد از همشهریان عزیزمان داغدار از دست دادن عزیزانشان شدند.

شهرستان جهرم در فاصله ۱۹۳ کیلومتری از جنوب شرق شیراز قرار دارد.

منبع: ایرنا

224465