در راستای شناسایی و پیشگیری از بیماری کرونا؛

35 طرح تحقیقاتی در جهرم تدوین شد

رئیس علوم پزشکی جهرم: تعداد ۳۵ طرح تحقیقاتی توسط محققان دانشگاه علوم پزشکی جهرم در مورد کووید۱۹ تدوین شده است.

به گزارش سایت خبری پرسون از فارس، «محمد رحمانیان» در جلسه امروز هیئت امنای دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به عملکرد حوزه آموزش و پژوهش گفت: در یک سال گذشته تعداد ۱۲۰ مقاله تحقیقاتی توسط محققان دانشگاه علوم پزشکی جهرم به چاپ رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به نگارش و طرح های تحقیقاتی محققان علوم پزشکی جهرم در مورد کرونا، افزود: ۲۰ مورد از از این مقاله ها مربوط به ویروس کرونا بوده و تعداد ۳۵ طرح تحقیقاتی نیز با موضوع کووید ۱۹ انجام شده است.

وی با اشاره به کسب رتبه اول واحد توسعه تحقیقات بالینی دانشگاه علوم پزشکی جهرم در سال های ۹۷ و ۹۸،‌ بیان کرد: تصویب و اجرای طرح های ثبت بیماری های سرطان سینه، تالاسمی و سنگ کلیه از دیگر فعالیت های حوزه پژوهش است که نتایج آنها می تواند برای شهرستان بسیار کاربردی باشد.


بیشتر بخوانید؛

کرونا، سلیقه زنان برای آرایش را تغییر داد


رحمانیان با اشاره به موفقیت های دانشگاه علوم پزشکی جهرم در حوزه آموزش،‌ خاطرنشان کرد: این دانشگاه در حوزه آموزش هم موفق شد در رتبه بندی آموزشی (طرح راد) رتبه چهارم در کشور در بین مراکز غیر استان را به دست آورد.

ارائه و بررسی پیشنهادات اختصاصی و مشترک جهت تصویب در هیئت امنا از دیگر موضوعات این جلسه بود.

در این نشست آیت الله «لطف الله دژکام» نماینده ولی فقیه در استان فارس و امام جمعه شیراز به عنوان عضو هیئت امنای دانشگاه علوم پزشکی جهرم نیز حضور داشت.

226076