رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم خبر داد:

نصب دومین دستگاه اکسیژن‌ساز برای بیماران کرونایی در جهرم


دومین دستگاه اکسیژن ساز ویژه بیماران کرونایی با اعتبار ۴۰ میلیارد ریال در بیمارستان پیمانیه جهرم نصب شد. روزانه بیش از ۳۰۰ کپسول اکسیژن در این بیمارستان مصرف می‌شود.

به گزارش سایت خبری پرسون از فارس، «محمد رحمانیان» با اشاره به نصب یک دستگاه اکسیژن ساز جدید در بیمارستان «پیمانیه» جهرم، گفت: دومین دستگاه اکسیژن‌ساز برای این مرکز درمانی خریداری شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم افزود: این دستگاه با ظرفیت ۶۰۰ لیتر در دقیقه و با ارزش ۳۰ میلیارد ریال خریداری شده تا در این مرکز که به عنوان مرکز اصلی بستری بیماران کووید۱۹ دانشگاه است مورد بهره‌برداری قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای اپیدمی کرونا تاکنون، این دومین دستگاه اکسیژن‌ساز مرکزی است که در بیمارستان پیمانیه نصب شده و در کنار دستگاه های قبلی نقش تامین اکسیژن مورد نیاز بیماران را بر عهده دارند، بیان کرد: با نصب این دستگاه جدید، جمعا ۱۴۰۰ لیتر در دقیقه اکسیژن مورد نیاز بیماران تامین می شود.

رحمانیان خاطرنشان کرد: از زمان شروع بحران کرونا و با وجود دستگاه های اکسیژن ساز، کمبود نسبی اکسیژن مورد نیاز بخش های بستری، با کپسول های اکسیژن که روزانه مبلغی برابر با ۳۰ میلیون تومان هزینه در بر داشت جبران می شد تا خللی در درمان بیماران ایجاد نشود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی جهرم با اشاره به اینکه روزانه نزدیک به ۳۰۰ کپسول اکسیژن در بیمارستان «پیمانیه» مصرف می‌شود، از مقدمات خرید سومین دستگاه اکسیژن ساز با اعتباری بالغ بر ۴۰ میلیارد ریال خبر داد.

منبع: شبستان

221269