افزایش مجدد هزینه معاینه فنی خودرو

طبق گفته مدیریت امور اجرایی معاینه فنی خودروهای کشور بهای خدمات معاینه فنی حدود ۲۷ درصد افزایش یافته است.

به گزارش سایت خبری پرسون، مهندس قیصر مدیرعامل اتحادیه و مدیریت امور اجرایی معاینه فنی خودروهای کشور، درباره افزایش قیمت معاینه فنی در کشور گفت: در کشور به ازای ۱۴ میلیون خودروی مشمول دریافت معاینه، ۶۳۰ مرکز معاینه فنی خودروهای سبک داریم که با ۸۰۵ خط فعالیت می‌کنند.

قیصر تصریح کرد: هر ساله باید نرخ ارائه معاینه فنی خودروها تغییر یابد، اما حدود دو سال این تغییر انجام نشد و هزینه معاینه فنی و ارائه خدمات ۳۷ هزار تومان بود و به دلایلی مانند اینکه تجهیزات این مراکز وارداتی است و نگهداری آنها و همچنین تامین نیروی انسانی مورد نیاز و برخی اوقات اجاره این مراکز در سایه تورم‌های موجود در بازار و تحریم‌ها موجب شد بر این مراکز نیز اثر گذاشته و هزینه‌های مضاعفی به مراکز معاینه فنی وارد شود، لذا امسال هزینه‌های سالانه استهلاک، تجهیزات، اجاره و... را آنالیز کردیم و به عددی رسیدیم که از آسیب این صنعت جلوگیری نماید.

مدیریت امور اجرایی معاینه فنی خودروهای کشور افزود: هیات وزیران در جلسه ۱۶ آذر ۱۳۹۹ به پیشنهاد مشترک وزارت خانه‌های کشور و راه و شهرسازی، بهای خدمات صدور گواهی معاینه فنی وسایل نقلیه را تعیین نمود.


بیشتر بخوانید؛

خدمات رایگان معاینه فنی تاکسیرانان در هفته تهران


وی اظهارکرد: بهای خدمات معاینه فنی حدود ۲۷ درصد افزایش یافته که به زودی ابلاغ و در مراکز معاینه فنی سراسر کشور به مرحله اجرا درخواهد آمد.

بنا براعلام روابط عمومی اتحادیه سازمان‌های حمل‌ونقل همگانی کشور، قیصر بیان کرد: موضوع کاهش آلایندگی و اخذ معاینه فنی برای خودروها یک اصل است و باید از سوی رانندگان و صاحبان خودروها رعایت شود.

مدیریت امور اجرایی معاینه فنی خودروهای کشور در خاتمه به مردم و مالکان خودرو‌ها توصیه کرد، به مراکز معاینه فنی خودرو اطمینان داشته باشند و به منظور حفاظت از محیط‌زیست و حفظ سلامتی شهروندان برای اطمینان از میزان آلایندگی و ایمنی خودروهای خود با پرداخت هزینه اندکی به این مراکز مراجعه کنند.

منبع: گسترش نیوز

224364