مردودی ۲۰ درصد از خودرو‌ها در آزمون معاینه فنی

مدیرعامل سازمان حمل‌ و نقل بار شهرداری اصفهان گفت: به صورت متوسط ۲۰ درصد از خودرو‌هایی که به مراکز معاینه فنی مراجعه می‌کنند، بنا به دلایل مختلفی مردود می‌شوند و اکثر آن‌ها پس از رفع عیب در مهلت قانونی برای دریافت گواهی معاینه فنی مجدد به مراکز معاینه فنی خودرو مراجعه می‌کنند.
تصویر مردودی ۲۰ درصد از خودرو‌ها در آزمون معاینه فنی

به گزارش سایت خبری پرسون، از اصفهان؛ سیدعلی عبدالهی افزود: هشت مرکز معاینه فنی خودرو سبک در اصفهان فعال است که شامل ۱۲ خط می‌شود، همچنین دو مرکز معاینه فنی شفق واقع در اتوبان ذوب‌آهن بلوار شفق و مرکز انجمن حمایت از زندانیان واقع در خیابان زینبیه مجهز به خط معاینه فنی موتور سیکلت نیز هستند و به‌زودی خط سوم معاینه فنی موتورسیکلت نیز در مرکز معاینه فنی خیابان جی راه‌اندازی می‌شود.

عبدالهی با بیان اینکه مراکز معاینه فنی خودرو در اصفهان از ساعت ۷:۳۰ در دو شیفت صبح و عصر فعال هستند ادامه داد: خودرو‌هایی که گواهی معاینه فنی ندارند به وسیله‌ی دوربین‌های ترافیکی سطح شهر به صورت مکانیزه جریمه می‌شوند.

وی با بیان اینکه یکی از الزامات برای صدور پروانه و مجوز فعالیت برای خودرو‌های سنگین و نیمه‌سنگین حمل‌ ون قل بار درون شهری ارائه گواهی معاینه فنی معتبر است اضافه کرد: یک مرکز معاینه فنی ویژه خودرو‌های سنگین و نیمه سنگین در بلوار فرزانگان مقابل پارک فدک توسط شهرداری اصفهان راه‌اندازی و در حال ارائه خدمات است.

آنطور که مدیرعامل سازمان حمل‌ و نقل بار شهرداری گفته: تردد موتورسیکلت‌های فرسوده در سطح شهر افزایش یافته بطور‌ی که از فروردین تا امروز کمتر از ۱۰۰ دستگاه موتورسیکلت برای دریافت معاینه فنی به مراکز مربوطه در شهر اصفهان مراجعه کردند در حالی که با راه‌اندازی مرکز معاینه فنی موتورسیکلت در خیابان جی در هفته حمل‌ و نقل، ظرفیت پذیرش موتورسیکلت به ۱۶۰ هزار دستگاه در سال افزایش پیدا می‌کند.

عبدالهی با بیان اینکه محدودیتی برای مراجعه شهروندان قبل از پایان اعتبار گواهی معاینه فنی خودروی آن‌ها وجود ندارد، بیان کرد:هزینه انجام معاینه فنی برای خودرو‌های سبک ۹۲ هزار تومان و برای موتورسیکلت‌ها ۲۲ هزار تومان است.

عبدالهی گفت:شهروندان با مراجعه به سامانه www.Fani.hamlebar.com نیز می‌توانند به صورت غیرحضوری نوبت دریافت کنند.

منبع: شهرداری

559919