مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه:

طرح کتاب در خانه/ کتابخانه را به خانه بیاورید

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه گفت: طرح «کتاب در خانه» به منظور تحویل منابع مورد نیاز اعضای کتابخانه‌ها درب منازل آن‌ها اجرا می شود.

به گزارش سایت خبری پرسون از کرمانشاه، معصومه حسنی خونسار مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه با بیان اینکه شیوع ویروس کرونا باعث کاهش چشمگیر مراجعات به کتابخانه‌ها شده است، گفت: از این رو طرح «کتاب در خانه» با هدف پر کردن خلاء پیش امده بین اعضاء و کتابخانه‌ها به اجرا درآمده است.

وی افزود: در شهرستان‌های استان کتابخانه‌های اصلی هر شهر و در شهرستان کرمانشاه نیز کتابخانه‌های امیرکبیر، علامه طباطبایی، شهید آوینی و خاتم الانبیا (ص) اقدام به اجرای این طرح می‌کنند.


بیشتر بخوانید؛

تشکیل ۳۲۰ گروه خود یار در طرح تامین مالی خرد بهزیستی استان کرمانشاه


مدیر کل کتابخانه‌های عمومی استان با اشاره به اینکه اعضای کتابخانه‌ها می‌توانند درخواست خود را در سامانه مدیریت کتابخانه‌های عمومی به نشانی samanpl.ir ثبت کنند، خاطرنشان کرد: بسته‌بندی، ارسال و دریافت کتب با رعایت نکات بهداشتی صورت می‌گیرد و در صورتی که وسیله نقلیه آماده در کتابخانه نباشد، هزینه ارسال پیک از عضو دریافت می‌شود.

در استان کرمانشاه ۸۸ کتابخانه‌ی عمومی نهادی با یک میلیون و ۱۶۱ هزار نسخه کتاب وجود دارد که ۷۱ هزار نفر عضو این کتابخانه‌ها هستند.

224155