انتشار کتاب «بازیگری در ۳۶ کارگاه»

کتاب «بازیگری در ٣۶ کارگاه» نوشته پوریا عبدی منتشر شد. این کتاب با مقدمه‌هایی از رویا افشار و ابوالفضل جلیلی در ٢٩۶ صفحه با شمارگان ۵٠٠ نسخه و قیمت ۵۵هزار تومان توسط انتشارات نظام‌الملک منتشر شده است.

به گزارش پرسون، در نوشته پشت‌ جلد کتاب آمده است: این کتاب شامل ۳۶ کارگاه عملی بازیگری است که در هر کارگاه، تمریناتی مدرن و کاربردی پیرامون موضوع مورد بحث ارائه می‌شود. این آموزش‌ها صرفاً در حوزه‌ فیزیک بازیگر خلاصه نمی‌شود و تحلیل درام را نیز در حیطه‌ آموزش‌های خود قرار می‌دهد. البته در مقوله‌ تمرینات فیزیکی، فیلم آموزشی نیز ارائه شده تا مخاطب بتواند با مطالعه‌ کتاب یک کارگاه حرفه‌ای آموزش بازیگری را لمس کند.

همچنین عنوان علمی این کتاب «بازیگریِ ادراک‌گرا» است که در معرفی بیشتر آن عنوان شده است: بازیگریِ ادراک‌گرا همان‌طور که از نامش پیداست، شیوه‌ای از بازیگری است که مبتنی بر ادراک بازیگر خواهد بود. در این شیوه بازیگر متکی بر علم خویش است؛ علمی که بر توانایی‌های بدنی، بیانی و تحلیلی، همچنین مهارت‌های وابسته به تخیل، خلاقیت و شناخت متن نمایشی توجه دارد. به عبارتی بازیگر در این شیوه، قبل از انجام هر عملی، نسبت به آن آگاهیِ کاملی خواهد داشت.

بازیگریِ ادراک‌گرا شاید در موارد محدودی به سایر مکاتبِ آموزش بازیگری شباهت داشته باشد اما از نظر فکری و بینشی، متفاوت از بسیاری شیوه‌های آموزش بازیگری خواهد بود. به بیان ساده‌تر این شیوه، نوعی طرز فکر شناخت‌گرایانه نسبت به بازیگری است.

226757

مطالب مرتبط