پرونده ویژه پرسون؛ معضلات آموزش آنلاین در استان های ایران/3

عضویت ۸۵ درصد از دانش آموزان کردستانی در برنامه شاد/11 هزار دانش آموز فاقد گوشی هوشمندند

مدیرکل آموزش‌وپرورش استان کردستان، با اشاره به اینکه 85 درصد از دانش آموزان در شبکه شاد عضویت دارند، گفت: دانش آموزان روستایی در مدارس به صورت حضوری آموزش می‌بینند.

کردستان ـ رشید قربانی در گفتگو با خبرنگار پرسون، با اشاره به اینکه ۲ هزار و ۱۴۰ مدرسه به شبکه اینترنت اتصال پیدا کرده اند، اظهار کرد: تعداد ۶۰۰ روستا در استان کردستان فاقد اینترنت هستند که در سال جاری بیش از ۳۵۰ روستای بالای ۲۰ خانوار جمعیت به اینترنت اتصال خواهند یافت

وی با اشاره به اینکه مدارس روستاهای استان تعطیل نیستند، افزود: در این چند ماه دانش آموزان در روستاهای استان حضوری در مدرسه آموزش‌دیده‌اند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش کردستان، ذکر کرد: از تعداد 300 هزار دانش‌آموز در استان کردستان 11 هزار نفر از آن ها فاقد گوشی هستند و از سایر روش های آموزش از جمله تلویزیون، درس نامه و محتواهای الکترونیکی در قالب لوح های فشرده و همچنین بار گذاری شده استفاده می‌کنند.


بیشتر بخوانید؛

اینترنت شبکه «شاد» رایگان است

هشدار نسبت به پیام های جعلی «پرداخت وجه در قبال تایید اکانت شاد»


قربانی در خصوص کلاس‌های حضوری دانش آموزان پایه اول، عنوان کرد: درصورتی‌که شرایط و وضعیت بیماری کرونا در استان بر اساس نظر ستاد کرونا در وضعیت قابل قبولی قرار گیرد کلاس های پایه اول و دوم به صورت گروه بندی تشکیل می شود.

مدیرکل آموزش‌وپرورش کردستان، با اشاره به مشکل اصلی شبکه شاد، گفت: در برخی از نقاط به دلیل پایین بودن پهنای باند اینترنت شاد با کندی عمل می کند.

قربانی در پایان یادآور شد: همچنین عدم امکان تعامل دو طرفه به صورت زنده از مشکلات فعلی است که این بخش به تدریج در سه فاز ظرف ماه‌های آینده برطرف می‌شود.

نوشادی ـ استان کردستان

224154