معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد:

دعاوی خانوادگی در یزد 5 درصد کاهش یافته است

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد از کاهش پنج درصدی دعاوی خانواده نسبت به هشت ماه سال قبل خبر داد.

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد، محمدحسین رحیمی زاده در چهارمین نشست آنلاین از سلسه نشست‌های خبری جشنواره عدلیه و رسانه استان یزد از کاهش پنج درصدی 11 آیتم دعاوی خانواده نسبت به هشت ماه سال قبل خبر داد و گفت: در زمینه درخواست طلاق از سوی زوجه با رشد آمار روبرو هستیم ولی در مواردی نظیر طلاق توافقی، الزام به تمکین، مطالبه نفقه با کاهش مواجه ایم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد افزود: محدودیتی برای استفاده از ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد در استان یزد وجود ندارد و این سازمان ها می توانند در پیشگیری از وقوع جرم نظیر محیط ‌زیست، مقابله با اعتیاد، خانواده،اقتصادی و .... به دستگاه قضایی کمک شایان توجهی داشته باشند.

رحیمی زاده؛ حمایت از بزه دیدگان،ورود به مباحث میانجیگری و سازش و نظارت بر اجرای قوانین را از دیگر کارکردهای سازمان های مردم نهاد دانست و اظهار داشت: اگر قانون‌گذار بخواهد درستی یا نادرستی اجرایی شدن قوانین را بررسی کند می‌تواند به استفاده از سازمان‌های مردم نهاد آن را به چالش بکشد که آیا به‌درستی اجرایی شده یا خیر.


بیشتر بخوانید؛

رئیس و معاونین دادگستری استان عضو داوطلب هلال احمر شدند


وی با اشاره به افتتاح دفتر مجازی حمایت از بزه دیدگان در یزد ابرازداشت: اولویت این دفتر حمایت از زنان است که برای اولین بار در استان یزد راه‌اندازی شده و آسیب دیدگان این حوزه را موردحمایت قرار می دهد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان یزد در بخش پایانی با اشاره به شرایط کرونایی موجود اظهار داشت: با توجه به شرایط فعلی برنامه های آموزشی را از طریق فضای مجازی ارائه می دهیم و با تفاهمی که با آموزش‌وپرورش داشتیم دوره‌های پیشگیری رشدمدار را با سامانه شاد اجرایی می کنیم.

انتهای پیام/

حیران_ استان یزد

223346

مطالب مرتبط