هشدار سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد به مردم؛

بازگشت به عقب، در صورت عدم رعایت دستورالعمل های بهداشتی کرونا

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد گفت: چنانچه محدودیت ها حداقل تا پایان فصل سرما رعایت نشود باز شاهد برگشت به عقب و افزایش دوباره مبتلایان خواهیم بود. بنابراین نباید این روند کاهشی عادی انگاری شود.

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد، ابراهیم سلمانی سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد در نشست آنلاین خبری با خبرنگاران استان یزد از بستری ۴۴۵ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان خبر داد و گفت: از این تعداد 142 بیمار در بخش مراقبت های ویژه تحت درمان قرار دارند.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد افزود: در 22 آبان ماه شاهد بیشترین حجم تعداد بستری ها در بیمارستان ها بودیم که به عدد 1200 نفر رسید و پس از یک هفته روند کاهشی بستری ها را داشتیم که در حال حاضر با کاهش 70 درصدی بستری ها روبرو هستیم.

سلمانی؛ تشدید محدودیت ها و رعایت دستورالعمل های بهداشتی از سوی مردم و اصناف را دلیل کاهش روند بستری ها در استان دانست و ابراز داشت: خوشبختانه شاهد رعایت دستورالعمل ها از سوی مردم بودیم که امیدواریم همچنان ادامه داشته باشد.

وی هشدار داد: چنانچه محدودیت ها حداقل تا پایان فصل سرما رعایت نشود باز شاهد برگشت به عقب و افزایش دوباره مبتلایان خواهیم بود. بنابراین نباید این روند کاهشی عادی انگاری شود

میانگین سنی فوتی های یزدی کرونا ۷۰ سال است

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد در بخش دیگری از سخنانش به تشریح آمارها پرداخت و گفت: 45.8 درصد از مبتلایان یزدی بالای ۶۰ سال ، 26 درصد بین 46 تا 60 سال،21.3 بین 30 تا 45 و 6.9 درصد هم کمتر از 30 سال سن داشته اند.

سلمانی اضافه کرد:همچنین ۵۲ درصد از مبتلایان مرد و 48 را زنان تشکیل می دهند ضمن اینکه میانگین سنی مبتلایان و همچنین میانگین سنی بهبود یافتگان یزدی ۵۵ سال و میانگین سنی فوتی ها نیز ۷۰ سال است.

وی با بیان اینکه بر اساس پژوهش انجام شده مهمترین عامل مرگ و میر کرونایی ها سن بالای ۶۰ سال و سپس بیماری‌های زمینه‌ای از جمله فشار خون است ابراز داشت: از ابتدای شیوع کرونا تا پانزدهم آذرماه 53هزار و 3313 تست پی سی آر در استان انجام شده که از این تعداد 26هزار و 218 مورد مثبت اعلام شده و ۷هزار و ۹۶۵ نفر بستری شدند.

این مقام مسئول خاطر نشان کرد: همچنین از ابتدا تاکنون ۱۹ هزار و ۲۱۷ نفر نیز مشکوک به کرونا در بیمارستان های استان پذیرش شده اند.

سلمانی بیشترین تعداد فوتی ها به نسبت جمعیت را به ترتیب متعلق به شهرستان‌های میبد، مهریز، یزد و ابرکوه عنوان کرد و گفت: بیشترین تعداد ابتلا به نسبت جمعیت هم مربوط به شهرستانهای خاتم، میبد، ابرکوه و مهریز است.

۶ هزار بازرسی از صنوف یزدی در ایام کرونا

وی از بازرسی قریب به ۶ هزار بازرسی از صنوف استان خبر داد و اذعان داشت: از این تعداد ۳۲۵ مورد اصناف متخلف پلمپ شده است

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی یزد در خصوص وضعیت فعلی تامین داروی بیماران کرونایی تصریح کرد: با توجه به بروز بالای بیماری در برهه ای برای بیماران سرپایی کمبودهایی به وجود آمد که با تلاش مسئولین مربوطه این مشکل مرتفع شد و در حال حاضر در این زمینه مشکلی وجود ندارد.

سلمانی بار دیگر با تاکید براین نکته که اگر پروتکل ها رعایت نشود و عادی انگاری صورت گیرد بازهم شاهد افزایش شمار مبتلایان خواهیم بود گفت: به شدت نگران کاهش محدودیت‌ها و رعایت دستورالعمل های بهداشتی و در نتیجه عادی پنداری توسط مردم هستیم. نباید گمان کرد چون شمار مبتلایان کاهش داشته می‌توانیم رعایت ها را کم کنیم. اگر خانواده‌ها دوباره به دورهمی های خانوادگی روی بیاورند شکی نیست که با موج جدید ابتلا به کرونا مواجه خواهیم شد.


بیشتر بخوانید؛

بیش از 25هزار یزدی از ابتدای شیوع کرونا به این بیماری مبتلا شدند


وی تصریح کرد: نظر دانشگاه علوم پزشکی این است که محدودیت منع تردد خانواده‌ها از ساعت ۱۸ و منع کلیه ترددها از ساعت ۲۱ حداقل تا پایان فصل سرد سال همچنان ادامه داشته باشد.

انتهای پیام/

223142

مطالب مرتبط