مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز مطرح کرد:

برتری 37 مدرسه استان البرز در شورای انجمن اولیا و مربیان در سطح کشور

سالار قاسمی گفت: در سال تحصیلی گذشته، انجمن اولیا و مربیان ۳۷ مدرسه البرز با رویکرد مشارکتی - توانمندسازی درکشور برتر شناخته شدند که هدف از تشکیل این انجمن ها؛ تقویت و مشارکت اولیای دانش آموزان در راستای ارتقای فعالیت های آموزشی، پرورشی و ایجاد فضای دوست داشتنی در مدارس ایجاد می شود.

به گزارش سایت خبری پرسون از البرز، سالار قاسمی با بیان اینکه تعداد ۲۴۹ هزار و ۹۴۴ نفر در انتخابات این دوره شورای انجمن اولیا و مربیان مدارس البرز شرکت کردند، خاطرنشان کرد: از این تعداد، ۳۶ هزار و ۹۰۵ نفر منتخب شدند و همچنین شیوع ویروس کرونا منجر شد تا یک هزار و ۵۳۲ مدرسه به صورت غیر حضوری و در بستر شبکه شاد برگزار شود.

وی بیان داشت: انتخابات انجمن اولیا و مربیان ۶۷ مدرسه زیر ۵۰ نفر دانش آموز به صورت حضوری و در۳۶ مدرسه هم به صورت تلفیقی برگزار شد.

این مسئول با اشاره به اینکه اعضای شورای انجمن اولیا و مربیان به طور میانگین در هر واحد آموزشی هشت نفر هستند، گفت: یاددآوری کنم در سال تحصیلی گذشته، انجمن اولیا و مربیان ۳۷ مدرسه البرز با رویکرد مشارکتی - توانمندسازی درکشور برتر شناخته شدند.

قاسمی ارتباط خانواده با مدرسه را یک الزام در پیشبرد اهداف نظام تعلیم و تربیت دانست و ادامه داد: شورای انجمن اولیا و مربیان در مدارس با هدف تقویت و مشارکت اولیای دانش آموزان در راستای ارتقای فعالیت های آموزشی، پرورشی و اطلاع رسانی درباره ماموریت های این انجمن و ایجاد فضای دوست داشتنی و با نشاط در مدارس ایجاد می شود.

وی اظهار داشت: شورای انجمن اولیا و مربیان مدارس را مدیر، معاون یا مربی آموزشی و پرورشی، نماینده معلمان و چهار نفر از اولیا تشکیل می دهند و همچنین اولیا دانش آموزان باید برای مطالبه حق و حقوقشان اقدام کنند چون تمام مسایل آموزشی و پرورشی در مدارس باید برگرفته از خواسته های انجمن اولیا و مربیان باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز در پایان با تاکید بر اینکه اموری مانند فعالیت های فوق برنامه، کلاس های آموزشی، برگزاری اردو، بازدید علمی و مسابقات ورزشی باید از کانال انجمن اولیا و مربیان بگذرد و طبق نظر آن ها انجام شود، افزود: مدیرانی که دید مشارکتی، فکری و مهارتی داشته باشند نسبت به دیگران از موفقیت بیشتری برخوردار هستند.

222794

مطالب مرتبط