پرونده ویژه پرسون؛ معضلات آموزش آنلاین در استان های ایران/5

برنامه شاد توانسته آموزش مجازی را آسان کند

در روزهای ابتدایی قرنطینه کرونا در ایران اسمی از یک برنامه مجازی به اسم شاد برای اموزش مجازی مدارس مطرح شد و به سرعت جای اموزش حضوری را پر کرد ، اما ایا برنامه شاد موفق عمل کرده است

به گزارش سایت خبری پرسون از اراک، برنامه شاد در اوج روزهای کرونا و قرنطینه ایرانیان به میان دانش اموزان ایران امد تا با انتقال اموزش حضوری به مجازی باعث ادامه مسیر گسترش علم و دانش در بین دانش اموزان و اموزش و پرورش شود.

باتوجه به وجود امدن موج سوم کرونا و طولانی شدن اموزش مجازی کودکان و نوجوانان با بررسی عملکرد برنامه شاد به دنبال تقویت اموزش مجازی بر امدیم.

سیما از دانش آموزان کلاس هشتم در اراک، گفت: برنامه شاد بسیار بی کیفیت است و دائم ارتباط آن قطع می شود و در یادگیری و آموزش اختلال ایجاد می کند.
سیما افزود: ورود به برنامه شاد به سختی صورت می گیرد و براحتی نمی توان وارد آن شد، ضمن اینکه عملکرد برنامه آن بسیار ضعیف است.‌
محمدطاها کلاس ششم از اراک نیز درباره عملکرد برنامه شاد گفت: گاهی سرعت برنامه شاد کم می شود و سخت میتوان صوت های ارسالی معلم را گوش دهیم.
وی ادامه داد: برنامه شاد روزهای اول از اینترنت گوشی مصرف میکرد، اما اعلام کردن اینترنت برای شاد رایگان شده و این مشکل مرتفع شده است.
محمد طاها گفت: مشکلی که در حال حاضر وجود دارد این است که وقتی همه همکلاسی ها در گروه کلاس بایکدیگر مکالمه می کنند، گروه ازدحام می شود و حواس ما هم پرت می شود، اگر زمانبندی برای صحبت کردن وجود داشته باشد کمی نظم بوجود می اورد.
این دانش آموز اراکی ادامه داد: به طور مثال من در هفته باید یک یا دوبار نقاشی یا طرحی را ترسیم و عکس آن را برای معلم ارسال کنم که گاهی بخاطر سرعت و قطع شدن برنامه دیرتر ارسال می شود در صورتی که اگر برنامه شاد قابلیت طراحی در خودش را داشت خیلی عالی تر بود.
والدین یکی از دانش آموزان نیز گفت: رایگان بودن برنامه شاد نکته خوبی بوده، اما سرعت پردازش آن بسیار کم است.
وی افزود: این برنامه بسیار هنگ میکند و این موضوع کمی کار کردن با آن را سخت میکند، به طوری که در طول هفته گاهی اصلا نمی توان با آن کار کرد.
وی گفت: این برنامه بروز رسانی ندارد و متاسفانه در گوشی های قدیمی تر سخت تر اجرا می شود.
یکی دیگر از والدین گفت: ارسال فیلم و صوت با حجم بالا واقعا زمان بر است و گاهی تا یک ساعت طول می کشد.
وی ابراز کرد: برنامه شاد اصلا برای ارسال فیلم با حجم بالا قابلیت ندارد و این مورد بر کیفیت آموزش اثر منفی می گذارد و باعث ناراحتی کودکان می شود زیرا باعث تذکر از سوی معلم خود می شوند.

یکی از معلمان اراک نیز گفت: کار کردن با برنامه شاد در روزهای اول که اهل فضای مجازی نبودم سخت بود ولی فعلا عادت کردم.

وی ادامه داد گاهی دانش اموزان گله دارند که مطالب صوتی من را نمیتوانند گوش کنند زیرا در گوشی انان ساعت ها زمان می برد تا دانلود شود و قابلیت گوش دادن را داشته باشد.

این فرهنگی افزایش سرعت انتقال داده ، بالابردن پردازش برنامه و ایجاد روشی برای حضور و غیاب در برنامه را از پیشنهادات فرهنگیان دانست و گفت باید روشی برای نگه داری مطالب یا اموزش ها مانند ارشیو کردن بودجود اوریم تا برای مرور درس ها راحتر عمل کنیم.

222273

مطالب مرتبط