آغاز برداشت گوجه‌ فرنگی گلخانه‌ای

سرپرست جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان از آغاز برداشت محصولات سبزی و صیفی شامل خیار، گوجه، فلفل از گلخانه‌های ارسنجان خبر داد.

به گزارش سایت خبری پرسون از فارس، سید ناصر حسینی اظهار داشت : در سال زراعی جاری بیش از ۶ هکتار از گلخانه های شهرستان زیر کشت محصولات کشاورزی از جمله گوجه‌فرنگی، خیار و فلفل دلمه ای رفته است.
وی افزود: عملیات برداشت گوجه فرنگی از اواخر آبان ماه شروع و تا پایان اسفند ماه ادامه خواهد داشت و با توجه به کیفیت خوب محصولات تولیدی به بازارهای خارجی نیز صادر می شود.
این مقام مسئول بیان کرد: عملکرد برداشت گوجه‌فرنگی در گلخانه ۱۸۰ تن در هر هکتار است و پیش‌بینی می‌شود بیش‌از۵۵۰ تن محصول از گلخانه های گوجه فرنگی برداشت شود.
سرپرست مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ارسنجان ادامه داد: مجموع سطح گلخانه های بزرگ و کوچک مقیاس شهرستان ۱۰/۰۴هکتار می باشد که از این سطح از گلخانه‌های ۳/۱ هکتار اختصاص به کشت گوجه فرنگی و ۱/۸هکتار خیارسبز ،۰/۷ هکتار فلفل دلمه، ۱/۸هکتار تولید نشاء و ۰۵/هکتار گیاهان دارویی و سایر محصولات داده شده است.
وی در پایان تصریح کرد: پیش‌بینی می‌شود از کل سطح زیرکشت گلخانه های سبزی و صیفی که اعلام شده ۹۰۰ تن محصول برداشت و روانه بازار شود.

221758