رییس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه:

طرح ها به بخش خصوصی واگذار شود زودتر نتیجه می دهد

رئیس اتاق بازرگانی استان کرمانشاه گفت: در استان کرمانشاه ۷۰ تا ۸۰ پروژه جهت واگذاری به بخش خصوصی بررسی شده است که از این تعداد ۱۲واحد آن در حوزه های شهرداری، جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی جذابیت بیشتری برای واگذاری دارند و اگر بتوانیم در سال جاری حداقل ۲ پروژه را به بخش خصوصی تحویل دهیم میتواند بسیار راهگشا باشد.

به گزارش سایت خبری پرسون از کرمانشاه، کیوان کاشفی رئیس اتاق بازرگانی استان روز چهارشنبه(5 اذرماه) در چهل و چهارمین جلسه شورای گفتگو و بخش خصوصی، اظهار داشت: طی یک ماه گذشته دو بخش نامه امیدوار کننده داشته ایم که منجر به توسعه و تشویق صادرات در استان می شود، که شامل سیاست های جدید ارزی می باشد.

کاشفی افزود: از دو سال گذشته صادر کنندگان با صدور بخشنامه‌ها و آیین‌نامه‌های ارزی مختلفی مواجه شده اند که مشکلاتی را رقم زده و با کاهش نرخ ارز ناشی از بخشنامه‌ جدید و رفع تعهدات ارزی فضای صادرات و صادرکنندگان همراه بوده است.

وی در ادامه گفت: شورای اقتصاد، طبق آیین‌نامه ماده ۲۷، به دولت اجازه داده است که بخشی از پروژه‌ها و طرح‌های نیمه‌تمام خود را به بخش خصوصی واگذار کند، و مقرر شد این طرحها با هدف اینکه زودتر به بهره برداری برسد به بخش خصوصی واگذار گردد.

این مسئول خاطر نشان کرد: در استان کرمانشاه ۷۰ تا ۸۰ پروژه جهت واگذاری به بخش خصوصی بررسی شده است که از این تعداد ۱۲واحد آن در حوزه های شهرداری، جهاد کشاورزی و میراث فرهنگی جذابیت بیشتری برای واگذاری دارند و اگر بتوانیم در سال جاری حداقل ۲ پروژه را به بخش خصوصی تحویل دهیم میتواند بسیار راهگشا باشد.

سرمایه گذار پای دو پروژه در قالب تبصره ۱۹ می باشد
دکتر امید قادری مدیر کل میراث فرهنگی و گردشگری استان کرمانشاه در این جلسه، گفت: اکثر خانه های تملکی که خریداری شده است غیر از ماده ۲۷ از طریق صندوق احیا کار سه خانه را به بخش خصوصی واگذار کردهایم.

قادری با اشاره به اینکه عدم مالکیت از مشکلات گردشگری است، افزود: دو پروژه نیز در قالب تبصره ۱۹ سرمایه گذار پای کار داریم، و عدم مالکیت برای ما امری مشکل ساز شده است همچنین تملک ملکها در حال حاضر حل نشده است؛ برای تملک این ملکها راهکار نیاز است و « تملک مال ما نیست، هزینه مال ماست»

مهین رحمانی- استان کرمانشاه

221688

مطالب مرتبط