رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان:

شهرداری پیگیر ساخت ساز در حریم منظری پل خواجو باشد

رئیس کمیسیون اجتماعی و محیط زیست شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: ساخت ساز در حریم منظری پل خواجو باید از سوی شهرداری اصفهان پیگیری و با متخلفان برخورد قانونی شود .

به گزارش سایت خبری پرسون، کوروش محمدی در جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه بافت تاریخی اصفهان میراث تاریخ و هویت اصفهان بوده و امانتی است که باید بی کم و کاست به نسل‌های بعدی تحویل داده شود، تصریح کرد: همه اعضای شورا در صیانت از حریم تاریخی و میراث کهن اصفهان هیچ‌گونه مماشاتی ندارند.

وی اعلام کرد: اخیراً در فضای مجازی تصویر و خبر مبنی بر ساخت‌ و ساز یک واحد ساختمانی در حریم منظری پل خواجو منتشر و در آن به ساخت و ساز خلاف قانون یا صدور مجوز غیرقانونی برای ارتفاع بیش از حریم قانونی و طبقات مازاد اشاره شده است.

محمدی با تذکر به شهردار اصفهان بیان داشت: لازم است که شهرداری سریعاً موضوع را پیگیری و در صورت بروز تخلف در این زمینه با متخلفان در هر جایگاهی برخورد قانونی شده و گزارش اقدامات و بررسی‌ها را در جلسه آتی شورا برای آگاهی افکار عمومی اعلام کند.

وی گفت: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان باید با تشکیل یک تیم، موارد اینچنینی را در شهر پیگیری کرده و در این راستا فعال‌تر و پویاتر عمل کند.

221332