گرمخانه ها؛ سرپناهی برای بی‌سرپناه ها

تصویر افراد درمانده ای که سقف خانه شان آسمان و فرش زیرشان زمین سرد و نمور و لحافشان گونی زهوار در رفته و اجاقشان آتش کم‌سو و بی‌رمقی در برابر زمهریر زمستان است.
تصویر گرمخانه ها؛ سرپناهی برای بی‌سرپناه ها

به گزارش سایت خبری پرسون، تصویر تازه ای نیست، هرروز با کمی قدم زدن در معابر و میادین و زیر پل‌های شهر آن‌ها را خواهید دید، تصویر تکیده و مچاله شده فردی در سرمای سخت زمستان.

تصویر افراد درمانده ای که سقف خانه شان آسمان و فرش زیرشان زمین سرد و نمور و لحافشان گونی زهوار در رفته و اجاقشان آتش کم‌سو و بی‌رمقی در برابر زمهریر زمستان است.

اغلب اوقات با نگاهی تاسف‌بار و گاهی غم ‌آلود به راحتی از کنارشان می‌گذریم، بی آنکه درک کنیم در این هوای سرد روزگارشان چگونه سپری می‌شود.

هر چقدر به خیابان‌ها و میادین پایین شهر نزدیک‌تر می‌شوید، دیدن این تراژدی تلخ نیز دو صد چندان می‌شود.

یکی از متمرکزترین میادین شهر برای حضور معتادان و افراد کارتن خواب و بی‌خانمان میدان نبوت که جزو شلوغ‌ترین و پرتردد ترین محل‌های شهر که چهره تلخ و غم‌انگیزی به آن بخشیده است.

اغلب آن‌ها از رفتن به گرمخانه بیزار هستند، اما سرما که غالب می‌شود و سوز سرما تا مغز استخوان نفوذ می‌کند، با تاریک شدن هوا راهی جز رفتن به گرمخانه ها پیدا نمی‌کنند.

گرمخانه ها؛ سرپناهی برای بی‌سرپناه ها

مدیر مرکز جمع آوری و ساماندهی متکدیان شهرداری سنندج گفت: گرمخانه های شهر سنندج در فصل‌های سرد سال به روی افراد بی‌خانمان باز است.

صلاح وکیلی از فعالیت مداوم گرمخانه های سنندج در فصل‌های سرد سال خبر داد و اظهار کرد: از ۲٥ آبان ماه سال جاری طرح اسکان افراد بی سرپناه در گرمخانه شهرداری شهر سنندج واقع در خیابان ۱۷ شهریور آغاز شده است.

وی عنوان کرد: این گرمخانه با ظرفیت ٥۰ نفری، هر روز از ساعت ٥ عصر تا ۱۱ شب پذیرای افراد بی سرپناه شهر است.

وکیلی به نجات افراد بی‌سرپناه تنها با سه شماره اشاره و تاکید کرد: شهروندان در صورت مشاهده افراد بی‌سرپناه در معابر و میادین شهر می‌توانند از طریق سامانه ۱۳۷ حضور این افراد را به شهرداری اطلاع دهند.

وی در ادامه به فعالیت و شروع کمپ ماده ۱٦ در سنندج اشاره و خاطرنشان کرد: در حال حاضر گرمخانه واقع در ۱۷ شهریور جوابگوی اسکان افراد بی‌سرپناه در شهر سنندج است و هرشب ۳٥ نفر از افراد بی سرپناه در این مرکز اسکان داده می‌شوند.

منبع:ایسنا

459205