مدیرکل بهزیستی استان یزد:

25 سالمند یزدی از ابتدای شیوع کرونا در یزد کرونایی شدند

مدیرکل بهزیستی استان یزد گفت: در موج اول و دوم 65 نفر و در موج سوم 25 نفر در خانه سالمندان به بیماری کرونا مبتلا شدند.

به گزارش سایت خبری پرسون از یزد، علی‌محمد عطابخش با اشاره به اینکه در ایام کرونایی، خانه‌های سالمندان استان یزد نیز درگیر این بیماری منحوس شدند، گفت: در موج اول و دوم کرونا، مرکز میبد که معلولین ذهنی و روانی در آن نگهداری می‌شوند، به این بیماری مبتلا شدند.

مدیرکل بهزیستی استان یزد با بیان اینکه در موج سوم مرکز سالمندان در شهرستان مهریز درگیر کرونا شده و آمار قابل توجهی از این سالمندان به کرونا مبتلا شدند، اضافه کرد: با تلاش و همت همکاران در آسایشگاه، همکاری بسیار خوب دانشگاه علوم پزشکی و حمایت فرمانداری و خیرین این بیماری را کنترل کردیم و درصد مرگ‌ومیر در خانه‌های سالمندان استان یزد کمتر از مردم عادی بود.

وی اظهار داشت: در موج اول و دوم که معلولان ذهنی و روانی بودند، 65 از آنها به بیماری کرونا مبتلا شدند که با تلاش‌هایی که صورت گرفت موفق به کنترل و جلوگیری از شیوع بیشتر در این مراکز شدیم.

عطابخش تعداد مبتلایان به کرونا در موج سوم در خانه سالمندان شهرستان مهریز را 25 نفر اعلام و خاطرنشان کرد: از این افراد مبتلا شده، یک نفر که سن بالای 85 سال و دارای بیماری زمینه‌ای بود درگذشت.

مدیرکل بهزیستی استان یزد با اشاره به اینکه در ایام کرونایی بازدیدها از مجموعه خانه سالمندان ممنوع شده است افزود: در این شرایط هزینه‌ها برای نگهداری سالمندان افزایش یافته و با توجه به کاهش مراجعات، با مشکل هزینه نیز مواجه شده‌اند که امیدواریم مردم نوع دوست استان و خیرین در این خصوص ورود کنند.

وی اعلام کرد: مردم نوعدوست استان می‌توانند هزینه‌های خود را در هر زمینه و هر خانه سالمندانی که علاقه‌مند هستند واریز و ما نیز موظف به ‌صرف هزینه در قسمتی هستیم که شهروندان اعلام کرده‌اند و اعمال نظری در این خصوص نخواهیم داشت.

انتهای پیام/

220768

مطالب مرتبط