عضو هیئت رئیسه کمیسیون قضایی مجلس در گفتگو با پرسون:

همکاری هدفمند سه قوه، تنها راه حل معضل بیکاری در کشور

متأسفانه در حال حاضر تحولی در امر اشتغال نمی‌بینیم و اگر مجلس، دولت و قوه قضائیه همکاری مشخص، روشن و راهگشایی داشته باشند و در رویکردهای به کارگرفته شده در حل معضل بیکاری تجدید نظر اساسی کنند، می‌توان آینده روشنی برای اشتغال جوانان تصور کرد.

سید محمد موحد عضو هیئت رئیسه کمیسیون قضایی مجلس در گفتگو با سایت خبری پرسون، در خصوص همکاری دستگاه قضا و مجلس برای رفع مشکلات تولید و تلاش برای جلوگیری از تعطیلی کارگاه‌ها و کارخانه‌ها در راستای جهش تولید، تشریح کرد: مهم‌ترین معضلی که امروز کشور ما و مسئولان و قوای سه گانه با آن دست و پنجه نرم می‌کنند، معضل اشتغال و بیکاری است که همه خانواده‌ها را درگیر کرده است و به نوبه خود یک فاجعه است چرا که این افراد از هیچ آسایشی برخوردار نیستند و دشمن هم در کمین این نسل جوان است که آن‌ها را از انقلاب جدا کند.

سید محمد موحد افزود: مردم ما به انقلاب، نظام، مبانی دین، ولایت و شخص رهبری علاقه ویژه و خاصی دارند و بارها و بارها این را اثبات کرده‌اند. حال وظیفه مسئولان است که برای رفاه مردم گام‌های اساسی و مشخصی را بردارند. امروز نباید هیچ دغدغه و مشکلی برای مجموعه نظام به اندازه امر بیکاری و نبودن شغل اهمیت داشته باشد و به همه باید دست به دست هم بدهند تا مشکل بیکاری حل شود.

وی در ادامه اظهار داشت: به اعتقاد بنده مسیری که دولت برای حل این معضل در پیش گرفته است، مسیری نیست که به نتیجه برسد و اگر قرار است حاکمیت کاری برای این معضل بکند باید در تغییر مسیر تجدید نظر نماید.

موحد با بیان این‌که یکی از راه‌های حل معضل بیکاری قرارگیری بخش خصوصی در مسیر تولید است، بیان کرد: در مسیر حل معضل بیکاری برخی از قوانین مشکل دارند و به قوانینی که می‌تواند برای خیلی از موانع و مشکلات اهرم بازدارنده باشد، توجه نمی‌شود. گاهی افرادی که می‌خواهند حرکت مثبتی انجام دهند و راه را برای حل معضل بیکاری باز کنند، متأسفانه مسئولان ما راه را بر آن‌ها می‌بندند.

وی ادامه داد: با رویه‌ای که در پیش گرفته شده است نمی‌توان راه به جایی برد. اگر قرار است معضل بیکاری حل شود، مسئولان باید کسانی که با بیکاری دست و پنجه نرم می‌کنند را بخواهند، موانع، مشکلات و معضلات را ببینند، کسانی که به دنبال گشایش و کارگشایی و ایجاد اشتغال هستند را حمایت کنند و آن‌هایی را که دنبال منافع خود هستند تکلیف‌شان را روشن کنند و به مراجع قانونی معرفی کنند.

موحد در پایان تصریح کرد: متأسفانه در حال حاضر تحولی در امر اشتغال نمی‌بینیم و اگر مجلس، دولت و قوه قضائیه همکاری مشخص، روشن و راهگشایی داشته باشند و در رویکردهای به کارگرفته شده در حل معضل بیکاری تجدید نظر اساسی کنند، می‌توان آینده روشنی برای اشتغال جوانان تصور کرد.

210285