رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی:

امضای تفاهم نامه همکاری فیمابین دانشگاه آزاد اسلامی اراک با امور زندان ها

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی از امضای تفاهم نامه همکاری فی مابین دانشگاه آزاد اسلامی اراک با امور زندان های استان مرکزی خبر داد.

مرکزی _ پرسون؛ حسین کلانتری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی گفت: امضای تفاهم نامه همکاری فی مابین دانشگاه آزاد اسلامی اراک با امور زندان های استان مرکزی در راستای اهداف و سیاست‌های کلی نظام مقدس جمهوری ‌اسلامی ایران و در جهت بهره‌مندی مستمر و نهادمند از خرد جمعی، صورت گرفته است.


وی افزود: تفاهم نامه همکاری فی‌مابین دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی و اداره کل زندان های استان مرکزی در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی، تحقیقاتی، فناوری، اقتصادی و فرهنگی با هدف تعامل و ارتباط مشترک بین دو دستگاه، در دفتر ریاست دانشگاه آزاداسلامی اراک صورت گرفت.
کلانتری بیان کرد: هدف از این تفاهم‌نامه، استفاده از توانایی‌های علمی و توسعه همکاری‏های آموزشی، تحقیقاتی، فناوری و فرهنگی در جهت استمرار ارتباط سازمان‎‏یافته به منظور برطرف نمودن نیازهای متقابل تحقیقاتی، افزایش آگاهی در راستای ارتقاء کاهش آسیب های اجتماعی وجرم در استان و نیل به سلامت اجتماعی استان و جامعه است.
رئیس دانشگاه آزاداسلامی استان مرکزی افزود: انجام امور مطالعاتی و امکان‌سنجی مورد نیاز در رابطه با اداره کل زندان های استان با رعایت دستورالعمل ها و محدودیت های موجود، اجرای پروژه‌های تحقیقاتی-کاربردی مورد نیاز با بهره‌گیری از امکانات طرفین با رعایت دستورالعمل ها و محدودیت های موجود از موضوعات این تفاهم نامه می باشد.
وی همکاری دوجانبه در رابطه با آسیب ها و ناهنجاری های اجتماعی و نیل به جامعه ای با حداقل آسیب های اجتماعی، همکاری دو جانبه در خصوص حوزه های تخصصی مرتبط با گروه های هدف، برگزاری سمینارها، برگزاری دوره‌های تخصصی و کارگاه‌های آموزشی مشترک، طراحی و برگزاری نمایشگاه و کمپین و همایش‌های علمی مرتبط با مسایل اداره کل زندان ها رو از مهمترین موضوعات تفاهم نامه برشمرد.
دبیرهیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی یادآور شد: برای تحقق همکاری و اجرای مفاد تفاهم‌نامه، کارگروه مشترکی با عضویت نمایندگان منتخب طرفین (مدیران و متخصصان) تعیین و به طرف مقابل معرفی می شوند.
گفتنی است این تفاهم نامه در 11 ماده و در 37 بند و 5 تبصره به امضای حسین کلانتری دبیر هیأت امناء و رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان مرکزی و حجت الاسلام حاجعلی اکبری معاون اصلاح وتربیت امور زندان ها به نمایندگی از طرف مدیرکل زندانهای استان مرکزی رسید.

208573