معاون امور اقتصادی استانداری فارس:

صدای گلوله‌ها را نمی‌شنویم اما شهیدان اقتصادی زیادی داریم

معاون امور اقتصادی استانداری فارس با بیان اینکه کشور در یک جنگ تمام عیار اقتصادی قرار گرفته است، گفت: صدای گلوله‌ها را نمی‌شونیم اما شهیدان اقتصادی زیادی داریم.

فارس - پرسون؛ ظفر افشون سه‌شنبه ۲۹ مهر در یک کنفرانس خبری که به مناسبت روز ملی صادرات برگزار شد، با بیان این‌که اگر مردم خواهان تحقق شعار جمهوری هستند، راهی جز تحمل بعضی از فشارها و مباحث مرتبط با آن را ندارند، گفت: تحقق این شعار بنیادی، منوط به مقاومت و ایستادگی است، زیرا دنیا در راستای جلوگیری از تحقق این شعار، فشارهای غیرقابل تحملی را به نظام و مردم وارد کرده است.

وی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی ایران در مسیر همکاری بین‌المللی، توافقی با دنیا در قالب برجام امضا کرد، افزود: برنامه برجام تابع یک سیاست مدبرانه به نتیجه رسید اما آمریکا با هدف فشار مضاعف بر نظام، یک جانبه این توافق را نقض و از آن خارج شد؛ دنیا هم تسلیم این یک‌جانبه‌گرایی آمریکا شد و بسیاری از کشوها تحت فشار آمریکا ارتباط خود را با ما قطع کردند .

افشون با بیان اینکه برای برون رفت از این فضا نیازمند تدبیر هستیم و سفارت خانه‌های ایران در کشورهای مختلف باید در کنار تعاملات سازنده و کارکردهای دیپلماسی بخش قابل توجهی از رویکرد خود را معطوف به توسعه صادرات و زمینه استفاده از قابلیت‌های صادراتی را فراهم کنند.

وی موتور محرک تولید کیفی را صادرات هر کشور دانست و گفت: باید با تمام وجود در خدمت صادرات باشیم تا واحدهای راکد و نیمه راکد را به حرکت در آوریم.


نوا نیکو _ استان فارس
انتهای پیام

208460