دستورات صریح استاندار خراسان شمالی در ستاد استانی مدیریت بیماری کرونا:

ممنوعیت تجمع ها و الزام رعایت پروتکل ها در فضاهای سقف دار

استاندار خراسان شمالی گفت: هدف اصلی ما از برگزاری مستمر ستاد مدیریت کرونا این است که سطح نظارت ها و اجرای پروتکل های بهداشتی به ۱۰۰ درصد برسد.

به گزارش پرسون؛ استاندار خراسان شمالی در ستاد استانی مدیریت کرونا افزود:یکی از کیفی ترین جلسات ما جلسه ستاد مدیریت کرونا است که با همکاری تمام دستگاه های اجرایی صورت میگیرد زیرا به سمت آسیب شناسی میرویم تا مصوبات کارشناسی شده را اعمال می کنیم. وی با بیان اینکه یکی از مراکز اصلی شیوع بیماری کرونا، جایگاه های سوخت است ، گفت : پرسنل این مراکز و سایر مراکز خدمات باید پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

محمد علی شجاعی تصریح کرد : نباید شاهد تجمع های مردمی در دفاتر پیشخوان باشیم از سوی دیگر باید برای فضاهای مسقف دار همچون رستوران ها، داروخانه ها و بانک ها که خدمات ارائه می دهند چارچوبی برای رعایت پروتکل های بهداشتی با شاخص های وزارت بهداشت ارائه شود.

وی اظهار داشت : تمام مدیران دستگاه های اجرایی جهت رعایت بیشتر پروتکل های بهداشتی در واحدهای زیر مجموعه خود طرح های اجرایی ارائه دهند.

شجاعی در ادامه سخنان خود اشاره به آمار ستاد مبنی بر اینکه ۵۰ درصد صنایع تولیدی استان پروتکل های بهداشتی را رعایت می کنند داشت و افزود: این رقم بسیار کم است و ما باید یاد بگیریم برخوردها کم اما به شدت اثرگذار باشد لذا فرمانداران تعداد بازدیدها از کارگاه های تولیدی را افزایش دهند.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری مراسم مذهبی با رعایت پروتکل های بهداشتی بود و در خراسان شمالی از ابتدا تا کنون این مراسم ها به خوبی مدیریت شد و معضلی نداشتیم.

شجاعی در ادامه تصریح کرد: در روز اربعین دستگاه های اجرایی مسئول، به دلیل عدم اجرای درست مصوبات، فضایی را ایجاد کردند که در وقت نماز پروتکل های بهداشتی رعایت نشد.

وی در ارتباط با توزیع ماسک ۹۰۰ تومانی در سطح استان نیز گفت: در مرحله نخست اجرای این طرح ۴۸۰ هزار ماسک توزیع شده و باتوجه به اینکه قیمت مصوب ماسک در سطح کشور ۱۳۰۰ تومان است بنا به مصوبه استانی این قیمت را به رقم ۹۰۰ تومان کاهش دادیم زیرا هدف ما این است تا مردم دچار مشکل نشوند.

وی افزود: تمام فروشگاه های بزرگ، داروخانه ها و اصناف موظف به توزیع ماسک با قیمت ۹۰۰ تومان هستند. شجاعی خطاب به تمام دستگاه های اجرایی استان گفت: باید خرید های حوزه ماسک خود را از تولیدات استانی انجام دهید زیرا باید از این ۳ واحدهای تولیدی استان حمایت شود.

وی افزود: در بحث برگزاری نماز جماعت در ادارات سطح استان، باید این کار با رعایت تمام پروتکل های بهداشتی انجام و درب تمام نمازخانه ها نیز باز باشد و فرمانداران هم این موضوع را در سطح شهرستان های خود پیگیری کنند.

شجاعی در پایان اظهار داشت : کمیته ای با مسئولیت معاونت سیاسی شکل خواهد گرفت تا در بحث برگزاری مراسم فرآیند رعایت پروتکل های بهداشتی دقیق تر صورت گیرد.

منبع: برنا

208423