میرهاشم موسوی در 53اُمین سفر استانی اعلام کرد:

هزینه‌ هزار میلیارد تومانی تأمین‌اجتماعی برای توسعه ظرفیت‌های درمان استان لرستان

میرهاشم موسوی، مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی شامگاه یکشنبه ۲۲ بهمن ماه در 53اُمین سفر استانی، با حضور در جلسه مشترک شورای برنامه‌ریزی و توسعه و کارگروه تخصصی اقتصادی اشتغال و سرمایه‌گذاری استان لرستان که با حضور سیدصولت مرتضوی، وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در سالن جلسات استانداری برگزار شد، گزارشی از برنامه‌ها و دستاوردهای این سازمان در حوزه‌های مختلف بیمه‌ای و درمانی و نیز اقدامات مرتبط با توسعه خدمات درمان مستقیم در این استان ارائه کرد.
تصویر هزینه‌ هزار میلیارد تومانی تأمین‌اجتماعی برای توسعه ظرفیت‌های درمان استان لرستان

به گزارش سایت خبری پرسون، در این جلسه، سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر لزوم پیگیری جدی مصوبات سفر هیئت دولت به لرستان تأکید کرد و افزود: موانع اجرای مصوبات سفر رئیس‌جمهور و هیئت دولت به استان باید از سوی مدیران استان، بررسی و رفع شود. شستا و همه سازمان‌ها و دستگاه‌های زیرمجموعه وزارتخانه نیز باید در چارچوب مأموریت‌های تخصصی و منابع خود، در توسعه استان لرستان مشارکت جدی داشته باشند.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی نیز در این جلسه توسعه ظرفیت‌های درمان مستقیم را با توجه به ارائه خدمات کیفی و رایگان در این بخش به بیمه‌شدگان و بازنشستگان، از اولویت‌های راهبردی سازمان تأمین‌اجتماعی معرفی کرد و گفت: در سال‌های 1400 و 1401 در مجموع 133 پروژه عمرانی تأمین‌اجتماعی با زیربنای بیش از 900 هزار متر مربع و بودجه 9682 میلیارد تومان عمدتاً در مناطق کمتر برخوردار در حوزه‌های درمانی، بیمه‌ای و رفاهی تکمیل شده یا در حال طراحی و اجراست که از این تعداد، 29 پروژه در سال 1402 به بهره‌برداری رسیده یا خواهد رسید که بیش از 800 تخت بیمارستانی به ظرفیت درمانی این سازمان اضافه می‌کند.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی افزود: در استان لرستان، ظرفیت بیمارستان نرگس دورود از ۳۲ به ۶۴ تخت افزایش پیدا کرده که حدود ۲۰۰ میلیارد تومان برای این توسعه، هزینه شده و در حال حاضر ۸۰ درصد پیشرفت داشته است.

موسوی از هزینه حدود یک هزار میلیارد تومان برای ایجاد و توسعه زیرساخت‌های درمانی تأمین‌اجتماعی لرستان خبر داد و گفت: برای احداث درمانگاه تخصصی و فوق‌تخصصی بیمارستان تأمین‌اجتماعی خرم‌آباد نیز ۱۸۰ میلیارد تومان هزینه شده و ۶۸ درصد پیشرفت داشته است.

مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی افزود: برای بهسازی بخش‌های مختلف سی.سی.یو، مردان و زنان، آماده‌سازی و بهسازی سایت بحران، خرید دیزل ژنراتور و دو دستگاه چیلر بیمارستان خرم‌آباد نزدیک ۴۵ میلیارد تومان هزینه شده است.

وی همچنین گفت: دو دستگاه سونوگرافی، دستگاه سنگ‌شکن برون‌اندامی و دو دستگاه فیکو چشم که از پیشرفته‌ترین دستگاه‌ها در حوزه درمان‌های چشم پزشکی است، خریداری و به بیمارستان‌های ملکی سازمان استان لرستان تحویل شده است.

وی افزود: در مورد جابجایی درمانگاه شماره 3 تأمین‌اجتماعی خرم‌آباد و انتقال آن از ساختمان شعبه یک تأمین‌اجتماعی خرم‌آباد، درمانگاه جدید در ساختمان بایگانی راکد جنب شعبه یک تأمین‌اجتماعی براساس استانداردهای درمانی احداث خواهد شد و در مورد جداسازی کلینیک آیت‌اله کمالوند از ساختمان اداره‌کل تأمین‌اجتماعی استان نیز در صورت تأمین زمین مناسب از سوی استان؛ اقدام خواهد شد.

افتتاح درمانگاه استیجاری الشتر و حضور در برنامه کلنگ زنی درمانگاه ملکی این شهرستان از دیگر برنامه‌های سفر مدیرعامل سازمان تأمین‌اجتماعی به استان لرستان است.

منبع: سازمان تامین اجتماعی

599875