مدیرکل تعاون،کار و رفاه اجتماعی مازندران:

۲ هزار مازندرانی با یارانه دستمزد، شاغل می‌شوند

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران گفت: در راستای اجرای طرح یارانه دستمزد، ۲ هزار و ۳۹ سهمیه به این استان اختصاص یافته است.

به گزارش پرسون؛ به نقل از روابط عمومی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی مازندران، کامران اصغری افزود: کارآفرینان و متقاضیان اشتغال در استان مازندران می توانند با مراجعه به سامانه الکترونیکی https://pyd.mcls.gov.ir ثبت نام کنند.
وی گفت: بر اساس این طرح ۳۰ درصد از دستمزد جویندگان کار، شامل افراد با تحصیلات دیپلم و دانش آموختگان دانشگاهی در قالب یارانه دستمزد به کارگاه هایی که آنها را جذب کنند پرداخت می شود.

این مسئول افزود: یارانه دستمزد، طبق دستورالعمل از سوی دولت به صورت ماهانه بابت تامین بخشی از دستمزد نیروهای جوان جوینده کار زیر ۳۷ سال به کارفرمایان پرداخت می شود و اعتبار آن نیز از محل هدفمندی یارانه ها و قانون بودجه سنواتی تامین می شود.
وی گفت : این طرح از سیاست های حمایتی دولت برای اشتغال و حمایت از کارآفرینی اجرایی شد و اولویت اجرایی این طرح، فارغ التحصیلان بیکار و کارآفرینان مناطق محروم است.
طرح یارانه دستمزد از سال گذشته به طور آزمایشی در هشت استان کشور اجرایی شد و محدوده اجرایی این طرح امسال به ۱۶ استان افزایش یافت؛ دولت برای اجرای این طرح حدود ۳۲ میلیارد تومان اعتبار پیش بینی کرد تا از محل این اعتبار حدود ۱۶ هزار اشتغال ایجاد شود؛ یک هشتم این اعتبار و اشتغال به استان مازندران اختصاص داده شد.
در سال گذشته با اجرای طرح یارانه دستمزد، برای حدود هفت هزار نفر در سطح استان های محل اجرا، اشتغال ایجاد شد.

207589